Šta treba da bude Vaš cilj na društvenim mrežama da bi klijenti odabrali baš vas
Već je skoro svim preduzetnicima kako malim tako i velikim jasna činjenica da svi živimo u digitalnoj eri i da osim važnosti da imaju sajt koji detaljno govori o onome što oni pružaju čime se bave i koje benefite kupac može da dobije ako kupi njihov proizvod ili uslugu. Sve više je svimapostalo jasno da osim sajta jeod izuzetnog značaja da mala i velika preduzeća, kao i samostalni preduzetniciostvare upečatljivo prisustvo i na društvenim mrežama.
Zašto je toliko važno prisustvo na društvenim mrežama
Ako se pozabavimo statistikom istraživanja su pokazala da čak 95% potencijalnih kupaca pretražuje internet pre kupovine, a u Srbiji ima oko dva i nešto miliona korisnika na internetu od toga čak 80% njih je na društvenim mrežama. Onda dolazimo do toga da je facebook stranica i instagram nalog postao neophodnost ako ne želite da zaostanete daleko iza konkurencije. I ne samo neophodnost u vidu otvaranja stranice sa podacima o onome šta vi radite već i dobro promišljena marketing strategija koja će vas izdvoijiti u moru konkurencije koja nudi slično ili isto što i vi.
Korak po korak do toga da iskočite iz mase istih profila
Zašto ovo kažem, zato što mnogi preduzetnici nemaju dovoljno jasan plan, a većina nikada nije ni pravilamarketing strategiju kako da se približe potencijalnim kupcima. Ovde ne govorim o kompanijama koje imaju na stotine zaposlenih, a između ostalog naravno i marketing stručnjake. Ovde govorim o pojedincima manjim preduzetnicima ili onima koji planiraju započinjanje nekog biznisa, a koji su nesigurni po pitanju toga kako da ih ljudi primete na mreži tako da mogu od toga i da zarade.
Dakle u samom startu ne poznajući kako funkcioniše tržište u ovim novim digitalnim uslovima(u marketingu pogotovo) mnogi preduzetnici odmah forsiraju aktivnu prodaju, reklame i promociju sopstvenih proizvoda neprekidno i što više, prikazuju koliko su oni kvalitetni i važni bez da su prethodno to i dokazali ili ostvarili bliži kontakt sa kupcima. Ili pokušavaju da kopiraju/urade nešto slično što su niihovi već uspešni konkurenti uradili pa postaju još jedna u nizu kopija.
Zato ćemo vam kroz ovaj tekst ukazati na to zašto je važno da ne žurite previše već da dobro osmislite za početak marketing strategiju,definišete ko ste vi zaista i šta nudite vašem klijentu, ko su vaši klijenti i šta će i kako će vaša ponuda poboljšati/ulepšati njegov život. Zašto bi oni trebalo da izaberu baš vas, šta je to što vaša kompanija može da pruži,a što drugi brendovi ne mogu?
Razmišljajte dugoročno i smatrajte ovo INVESTICIJOM.
Za početak se predstavite
Osim što nudite neki proizvod ili uslugu, ljudi će prirodno poželeti da znaju ko stoji iza brenda koji im se nudi. Sama profilna slika za početak mora da bude usklađena sa bojama i tonom vašeg vizuelnog identiteta. Tu je i opis onoga što nudite ili što ste vi. Razmislite na šta želite da ljudi pomisle kada pročitaju vaš opis, onmože biti kratak i jasan poput,,marketing stručnjak,, ili pomažem ljudima da urade, naprave….itd sami dodajte. Može biti neki citat koji bi bio povezan sa proizvodom koji nudite. Šta god da odaberete neka bude ono što izražava vas i ono što vi drugima treba da prodate.
Odaberite jasno svoju ciljnu grupu
Ko su ljudi kojima prodajete svoj proizvod? Čime se bave, na koji način žive? Šta bi vaš proizvod ili usluga promenili u njihovom životu? Jer nijedan proizvod nije za sve i svakoga i ni ne može i ne treba da bude za sve.
To znači da jasnim fokusom vi dolazite do željenih klijenata, vaš brend postaje sinonim za određenu vrstu i sloj ljudi. Na primer Iphone je po ceni svakako za najbogatiju klijentelu, ali to ne znači da ga danas ne kupuju i oni sa nižim novčanim prihodima jer je odraz moći, uspeha i kvaliteta sa kojim mogu i oni sami da se osećaju dobro.
Budite uočljivi i autentični na svojim društvenim mrežama
Da bi vas publika zapazila morate našminkati svoju društvenu mrežu i jako se potruditi da vaš post, objava ili video budu efektni, nikako dosadni. Da recimo kroz sliku koju kačite ispričate priču. Šta ona predstavlja, koje je vaše iskustvo povezano sa njom, koji osećaj? Da probudite kroz nju neku emociju. Takođe kada snimate video ljudi vole da vide ko je taj što im nudi svoj brend. Na kraju ne prodajete samo uslugu već i sebe, vaš rad i ljubav koji ste utkali u svoj proizvod, vašu priču životnu koju niko drugi nema.
Uložite trud ili nemojte ni raditi. Kupac će to prepoznati i umeti da ceni. Nemojte samo prodavati. I obratite pažnju da Facebook i Instagram nisu iste mreže, nemaju iste korisnike, ne podržavaju iste formate objava i dinamika je malo drugačija. Stavljanjem istog sadržaja na obe društvene mreže nećete imati tako dobar efekat kao kada se posvetite svakoj pojedinačno.
Kroz vaš nastup na internetu, neki ljudi će se poistovetiti sa vama, ili će im se dopasti vaša priča. Ta priča može biti edukativnog karaktera, iz koje ljudi mogu naučiti, otkriti nešto novo. Ono što takođe možete uraditi jeste poziv na akciju, a to je da pokušate da uključite ljude da nešto kažu, prokomentarišu, taguju nekog na osnovu toga što ćete ih pitati nešto, ili tražiti njihovo mišljenje uz ono što ste objavili.
Svakodnevni rad na sebi i svom brendu
Majkl Gerber je rekao jednu sjajnu stvar a koja kaže:
Vaš biznis nije ništa drugo do jasan odraz onoga što ste vi sami. Ako je vaše razmišljanje trapavo, vaša firma će biti trapava. Ako ste vi neorganizovani, vaš biznis će biti neorganizovan. Ako su ograničene informacije kojima raspolažete o onome što treba obaviti u vašem poslu, vaš biznis će reflektovati ta ograničenja.
Stoga ako vaš biznis treba da se promeni, a mora se menjati stalno ne bi li cvetao, prvo morate vi da se promenite. Ako vi niste voljni da se menjate, vaš biznis nikada neće moći da vam pruži ono želite.
I više nego dovoljno da shvatite koliko je važno da vi budete sve bolji i bolji kao osoba, da budete radoznali, a ujedno da budete ekspert u onome što radite.
Zahvalnost i dobrodošlica
Ono što je jedan od poslednjih trendova na instagramu, je da kao stranica u roku od par minuta pošaljete pozdravnu poruku novom pratiocu u smislu dobrodošlice kao npr:
Pozdrav (pa ime osobe), zahvaljujem sto ste nas zapratili, mi smo tu da delimo savete o tome i tome… Da li ste čuli za… Radimo na polju…Kako vam možemo pomoći? Koje teme vas zanimaju? Šta vas zanima vezano za naš proizvod, uslugu, itd…
Ali ovde morate biti obazrivi. Neke ljude će takav otvoren nastup oduševiti kada osete da su dobrodošli i važni da i oni mogu da kažu ili pitaju nešto, osećaće se bolje i poželeće da vas još više upoznaju i istraže o vama, a neki će ovo smatrati kao napad na privatnost, u prevodu možda su došli samo malo da pogledaju šta radite i nisu spremni za bližu interakciju.
Razmislite da li biste vi voleli da vam neko poželi dobrodošlicu i pita vas kako može da vam pomogne?
U svakom slučaju ako se odlučite za ovakav vid dobrodošlice, i uspete da ostvarite komunikaciju sa kupcima / korisnicima vaših usluga, možete da saznate puno korisnih informacija koji mogu dalje da usmeravaju vaš biznis.
Na društvenim mrežama potrebno je davati vrednost, da bi dobili publiku
Još jedna jako važna stvar kad je vaš biznis u pitanju jeste to da osim što prodajete nešto kao i svi drugi preduzetnici, birajte da podjednako dajete drugima. Od znanja, vrednosti, pristupa bilo čega što vas itekako može izdvojiti od ostalih.
Daću jedan primer iz mog iskustva: Kada je moj kolega nakon završenog ekonomskog fakulteta odlučio da promeni profesiju i zavrsio kurs za lajf kouča svima je u inboks poslao poruku da je postao kouč da drži sada seanse, i da možemo da mu se javimo za bilo koji problem koji imamo naravno dao cenu i ostavio kontakt telefon. Da li bih ga ja ikada pozvala i zakazala seansu? Pa iskreno ne! A drugi? Po mom mišljenju teško. Zašto?
Zato što osim što nema neku veću edukaciju, iskustvo u radu, nije stekao nikakvu prepoznatljivost, odmah je počeo da traži pare. I zašto bi neko pored školovanih psihoterapeuta, psihologa pa i koučeva koji već imaju mnogo iskustva, rada na sebi, zadovoljnih pacijenta koji govore bolje od bilo koje prodaje izabrali njega.
Šta je on mogao da im ponudi?
Besplatnu prvu seansu, niže cene, blog ili stranicu na nekoj od društvenih mreža na kojoj bi pisao sve o mentalnom i psihološkom zdravlju i edukovao ljude, a samim tim doveo do toga da požele da baš sa njim podele svoje probleme.
Shvatite da danas kupac na društvenoj mreži želi vrednost, a ne proizvod
Suština je da je danas prodaja dobila malo drugačiji koncept. Korisnik želi VREDNOST, društvene mreže su tu za mnogo više od prodaje, tu se gradi odnos i to na duge staze. Niko više nije zainteresovan samo da klikne kupi dugmence. Zašto bih se ja odlučio na tebe kada desetine drugih prodaje isto to.
Da bi ste gradili dugoročan odnos sa vašim kupcima,morate ne samo na početku nego uvek- da pratite i osluškujte sebe i svoju zajednicu. Pratite koje objave su im se najviše dopale, šta su najviše komentarisali, koji su to goreći problemi u vašem sektoru i posvetite se tome. Na ovaj način uspeh će sigurno doći.