10 saveta malim preduzetnicima za vođenje društvenih mreža
Potpuno nam je jasno da je za pokretanje sopstvenog biznisa potrebno, pored puno hrabrosti, i pozamašna svota novca i da za prvo vreme ne možete odmah da izdvojite sredstva kako bi još dodatno plaćali i marketing agenciju za vođenje društvenih mreža.
Želimo da vas ohrabrimo i podstaknemo da istrajete na svom putu mladog i hrabrog preduzetnika i da sa vama podelimo nekoliko bitnih saveta za vođenje društvenih mreža koji vam mogu olakšati posao u prvim danima vašeg novog biznisa.
- Redovno objavljivanje postova
Vrlo je važno da redovno objavljujete postove na obe društvene mreže. Vaše pratioce nikako ne treba da zatrpavate gomilom sadržaja i slika, za većinu biznisa dovoljno je da imate po 3 objavu nedeljno kako na Facebook-u tako i na Instagram-u. Preporučljivo je da se story objavljuje svaki dan na obe društvene mreže.
- Nije svaki post prodajni
To što prodajete određeni proizvod, uzmimo na primer jabuke, ne znači da vam svaki post treba biti prodajni, sa pozivom na akciju tj. kupovinu. Umesto toga vaše pratioce možete upoznati sa sortom jabuka koje gajite ili prodajete. Dajte par zanimljivih informacija vezanih za zemlju porekla te specifične vrste. Možete da budete krajnje kreativni i da napravite par zanimljivih slika jabuka poređanih u korpi ili kao dekoracija na stolu. Zainteresujte posmatrača.
- Edukativni postovi
Potrudite se da vaši postovi imaju zanimljive informacije koje će probuditi znatiželju vaših pratioca i navesti ih da stupe sa vama u komunikaciju, kako preko poruka tako i kroz komentare na samoj objavi. Ako pružate usluge, na primer kozmetičke, dajte vašim potencijalnim kupcima dovoljno informacija o tome kako se koža menja tokom vremena, zašto i šta joj najviše šteti. Predstavite vaš proizvod ili uslugu sa više strana kroz edukativne postove.
- Vreme postavljanja
Ne postoji tačan i precizan termin kada treba da objavljujete postove. Prateći statistiku i sami ćete utvrditi kada su vaše objave imale najviše dometa. Potrudite se da se prilagodite tim terminima i pratite da li dolazi do određenih promena u smislu povećane prodaje, lajkova, zahteva za upit za vaše proizvode ili usluge itd.
- Fotografije
Ovde bismo želeli da vam skrenemo pažnju da možete da zapadnete u neprilike ili čak i probleme ako neovlašćeno koristite nečije slike. U postovima bi trebalo da postavljate isključivo svoje ili stock fotografije. Današnji telefoni sa visokom rezolucijom kamere vam omogućavaju slike dobrog kvaliteta koje mogu poslužiti u početku.
- Da se pristupa svakoj platformi pojedinačno jer Facebook i Instagram ne igraju po istim pravilima
- Linkovi
Na Facebook-u se mogu šerovati postovi, stavljati link u opis jer je on na tom mestu na Facebook-u klikabilan, na instagramu link nema funkciju ako stoji u opisu posta, već ako pišete o nekom članku onda morate link staviti u bio
- Sadržaj za Instagram
Kada pravite objavu za Instagram potrudite se da ta slika lepo izgleda i da privuče pažnju. Po nekim poslednjim informacijama korisnik dnevno “pređe” oko 300m listajući feed. Imajući to u vidu jasno vam je zbog čega slika na prvi pogled mora da skrene pažnju, da bi posmatrača zaustavila na čas i zainteresovala da pročita i kratak tekst uz to. Budite kreativni, budite autentični, budite vi i pravi kupci će doći. Takođe obratite pažnju na dimenziju vizuala koji postavljate, ako je velik, neće se sve videti, ako je mali biće loša rezolucija.
- #hashtag
Odmah da razjasnimo stvari. Hashtag-ovi se ne koriste na Facebook-u i nemaju nikakvu svrhu. Eventualno naziv firme da se gradi brend. Kod Instagram-a je druga priča i oni su bitni i važni jer vam omogućavaju da se vaša objava vidi na brojnim mestima u zavisnosti od broja # kojim ste označili objavu. Oni se koriste za označavanje i grupisanje poruka vezanih uz neku konkretnu temu. Treba da vodite računa da hashtag-ovi budu relevantni i u skladu sa vašim poslovanjem, proizvodom ili uslugom koju nudite.
- Alat za zakazivanje objava
Kako na Facebook-u tako i na Instagram-u postoji opcija pomoću koje možete zakazati objavljivanje svog posta u tačno predviđen datum, sat i minut. To vam može uštedeti dosta vremena a i osigurati redovnost vaših objava.
Iskreno se nadamo da će vam ovi korisni saveti olakšati prve dane vašeg novog biznisa.
Za sve dodatne informacije, konsultacije i predloge za vođenje društvenih mreža budite slobodni da na kontaktirate.