instagram hashtag

Zašto je hashtag na Instagramu važan za biznis i kako može da radi za vas?

Pre svega nekoliko godina je bilo teško zamisliti da će oznaka koja počinje sa # moći nešto da uradi za vas, tačnije za vaš biznis. Danas je upravo hashtag odgovoran za veliki deo poseta koje razni biznis profili na Instagramu dobijaju. Ono što je najbolje u vezi sa tim je činjenica da posete dolaze organski, a da vas to ništa ne košta!

Kako onda koristiti hashtag i tako povećati reach na društvenim mrežama, naročito na Instagramu?

#AdNea zna dosta toga na ovu temu, pa vam u narednim redovima predstavlja detaljan vodič za hashtag, u kome ćete saznati šta u stvari predstavlja ova oznaka, kako se pravilno koristi i kako može unaprediti vaš biznis. 

Kako je nastao hashtag i čemu u stvari služi?

Hashtag ne služi (samo) tome da učini vaš post vizuelno upečatljivijim ili lepšim. Osnovna funkcija hashtag-a je da organizuje i grupiše sadržaj na društvenoj mreži, kako bi se pravi sadržaj lakše i brže prikazao pravim korisnicima. U pitanju je jedna reč ili fraza koja se dopisuje uz simbol #, koji “okuplja” sav relevantan sadržaj na jednom mestu, odnosno sve one postove koji su označeni istim hashtag-om.

Dobro, ali zašto meni treba hashtag?

Zato što, ma u kojoj industriji bili i kakavu god biznis stranicu imali, sigurno želite:

  • Više lajkova
  • Više pratilaca
  • Veći reach
  • Veći engagement
  • Veću prodaju 

… a sve to bez plaćanja. I zaista, plaćeni oglasi donose ogromne rezultate, ali neke stvari možete uraditi i samostalno. U tome je, ustvari, suština hashtag-a.

Vrste hashtag-ova – koja je potrebna vašem biznisu?

Hashtag-ove je moguće grupisati prema više kriterijuma. Imamo generički hashtag i brendirani hashtag, i imamo grupe hashtagova koje su za naše tržište jako važne.

Generički hashtag 

#love #beauty #work … ovo su tri od top 10 najkorišćenijih hashtag-ova na Instagramu, a ujedno savršeno oslikavaju suštinu generičkog hashtag-a. Upotrebom ovakvog hashtag-a, targetuju se ljudi širom planete, od kojih veliki deo sigurno nije zainteresovan za vaš biznis. Ono što je realno očekivati od upotrebe ovakvih hashtag-ova su lajkovi i komentari, ali ne i pratioci koji bi potencijalno kupili vaš proizvod i pratili vaš rad na duže staze.

Brendirani hashtag

Jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti za svoj biznis ili kampanju je formiranje brendiranog hashtag-a. Kao što mu naziv kaže, brendirani hashtag sadrži ime vaše firme, slogan ili neku drugu specifičnu reč ili frazu koja vas identifikuje na bilo koji način. 

Ovakvi hashtag-ovi su, za razliku od generičkih, dosta koncizniji u pogledu sadržaja koji grupišu, ali to samo znači da korisnika preciznije vode ka sadržaju koju mu je zaista potreban i koji vi, u skladu sa tim, želite da mu plasirate. Publika koja pretražuje brendiran hashtag radi to sa ciljem da izvrši uvid u ono što taj brend nudi, a samim tim je i potencijalna kupovina proizvoda koji nudite vrlo moguća.

Naravno da bi ovo radilo, najpre morate da imate izgrađen brend. Niko neće tražiti lokalnu pekaru preko brendiranog #, ali zato ako hoćete da vidite poslednju kolekciju koju je plasirao Gucci, najnovije L’oreal proizvode ili tražite recept sa #plazma keksom onda to svakako ima smisla.

Osim na ovaj način, hashtag-ovi se mogu grupisati i prema niši (#fotografvencanja, #haljinezasvadbe), lokaciji (#italijanskirestoran, #srpskahrana, #francuskovino itd), praznicima (#docek2021 #bozic2021 #jesenjakolekcija2021) i mnogim drugim kriterijumima. 

U kakvoj su vezi hashtag i logika?

Ako bismo uslovili uspeh korišćenja hashtag-a samo jednim faktorom, to bi bila njegova pravilna upotreba koja se bazira na čistoj logici. Važno je da upotrebljavate relevantne hashtag-ove koji će vam dovesti pratioce koji zaista jesu zainteresovani za vaš proizvod. 

Smatrajte onu tražiicu na Instagamu kao ključne reči na Google platformi. Šta ukucate on vam ponudi – baš to i to uglavnom ono što vam je najbliže (ali o tom u nekom narednom blogu)

Dakle, #travel ili #putovanje nije relevantan hashtag ako se bavite kozmetikom, iako je jedan od najzastupljenijih na Instagramu, kao što ni #beauty i #lepota nije ni blizu koristan koliko “specifičan” hashtag koji usko objašnjava korisniku kakav sadržaj grupiše, iako bi oba trebalo da se nađu ispod posta koji govori o kozmetici. Usko fokusiran hashtag koji vam donosi najviše koristi se obično sastoji od dve illi više spojenih reči (mada ne treba preterivati u dužini), a idealno je ukoliko u sebi sadrži ime brenda ili nešto drugo što vas razlikuje od konkurencije.

Naravoučenije – AKO PRODAJETE U SRBIJI KORISTITE SRPSKE REČI! Niko nikada neće majicu kupovati u Srbiji tako što će koristiti pretragu na t-shirt, niti cipele na shoes.

U Srbiji će se tražiti kao #obuca #cipele #cipelenastiklu itd.

Ovde dolazimo do grupa hashtagova # koje smo spominjali

U zavisnosti od sektora i zemlje u kojima poslujete i u kojima se nalazite tržište može biti više ili manje zasićeno hashtagovima.

U Srbiji retko koji # ima više stotina tagova, uglavnom su to manji.

Kada radimo istraživanje #, i obično podelimo hashtagove u grupe i onda imamo ovako:

  • 100-1.000 xy relevantnih hashtagova
  • 1.000-5.000 xy relevantnih hashtagova
  • 5.000-20.000 xy relevantnih hashtagova
  • 20.000-100.000 xy relevantnih hashtagova
  • 100.000+ xy relevantnih hashtagova

Kada napravite ovu tabelu, u svakom postu koristite hashtagove iz SVIH GRUPA!

Tako ćete pokriti i one male reči koje se retko traže, ali i one velike popularnije.

Kreirajte svoj hashtag uz nekoliko jednostavnih pravila

Ukoliko još nemate svoj hashtag, evo nekoliko korisnih smernica koje će vam pomoći da ga uspešno kreirate:

  • Stvorite brendirani hashtag.
  • Istražite svoju publiku i konkurente.
  • Pogledajte profile influensera iz vaše niše i obratite pažnju na hashtag-ove koje oni koriste.
  • Označite hashtag-om i specifične aktivnosti na vašem profilu – giveaway, akcije i slično
  • Koristite hashtag koji je relevatnan za sadržaj koji delite. Na primer, ukoliko delite blog post koji govori o internet marketingu, iskoristite hashtagove poput #marketing, #internetmarketing ili #digitalnimarketing
  • Ne preterujete sa hashtag-ovima. Koristite ih pametno.
  • Koristite Instagram alate koji će vam pomoći u istraživanju hashtag-ova

Koliko hashtag-ova je (ne)dovoljno?

Ukoliko ste tek nakon ovog teksta uvideli značaj hashtag-ova, verovatno ćete biti inspirisani za različite varijacije i brojne #. Međutim, treba biti oprezan. Preveliki broj hashtag-ova, naročito onih koji nisu relevantni i nemaju nikakav međusobni odnos, mogu biti signal društvenoj mreži da smanji vidljivost vaše objave. Ograničenje dosega vaše objave koje Instagram može da primeni u ovom slučaju poznato je kao Shadowban. 

Osim što post ne izgleda lepo sa velikim brojem hashtag-ova, takav sadržaj ponekad deluje kao spam. U zavisnosti od društvene mreže, treba biti umeren sa brojem hashtag-ova. 

Instagram – na ovoj društvenoj mreži je sasvim u redu ispisati do 30 hashtag-ova, idealno 15-20. Važno je pri tom “poentirati” suštinu i stvoriti smislenu priču upotrebom hashtag-a u okviru posta.

Na Facebook-u su, na primer, hashtagovi uglavnom beskorisni. Retkisu slučajevi kada su veliki brendovi u pitanju i tada je idealna mera do maksimalno 2 smislena hashtag-a koja opisuju sadržaj posta ili poruku koju šaljete ciljnoj grupi. 

Twitter je, kao mreža odakle je potekao hashtag, prilično ograničen u pogledu karaktera koje možete ispisati u jednom tvitu, pa samim tim je predviđena upotreba između 2 i 3 relevantna hashtag-a. 

Alati za istraživanje hashtag-ova

U ovom delu predstavljamo nekoliko korisnih alata koji su izuzetno praktični za istraživanje relevantnih hashtag-ova u oblasti u kojoj poslujete. 

Da li ste već osmislili svoj hashtag

Ako pogledate primere uspešnih, velikih ili malih biznisa na društvenim mrežama, videćete da gotovo svaki od njih koristi pažljivo probrane hashtag-ove. Analizirajte svoju ciljnu grupu, ponudu, sadržaj koji plasirate. Iskoristite neki od ponuđenih alata za kreiranje hashtag-a. Neka i vaš #business organski procveta uz trenutno jednu od najmoćnijih funkcija na Instagramu i drugim društvenim mrežama!A ako vam je potrebna pomoć oko uređivanja vašeg Instagram biznis profila na pravom ste mestu. Možete nam pisati na info@adnea.rs ili nas pozvati na 060/7070-724 i preobražaj vašeg Instagram profila može da počne!

Ili popunite naš upitnik i javićemo vam se u roku 24h.