Zašto je hashtag na Instagramu važan za biznis i kako može da radi za vas?
Pre svega nekoliko godina je bilo teško zamisliti da će oznaka koja počinje sa # moći nešto da uradi za vas, tačnije za vaš biznis. Danas je upravo hashtag odgovoran za veliki deo poseta koje razni biznis profili na Instagramu dobijaju. Ono što je najbolje u vezi sa tim je činjenica da posete dolaze organski, a da vas to ništa ne košta!
Kako onda koristiti hashtag i tako povećati reach na društvenim mrežama, naročito na Instagramu?
#AdNea zna dosta toga na ovu temu, pa vam u narednim redovima predstavlja detaljan vodič za hashtag, u kome ćete saznati šta u stvari predstavlja ova oznaka, kako se pravilno koristi i kako može unaprediti vaš biznis.
Kako je nastao hashtag i čemu u stvari služi?
Hashtag ne služi (samo) tome da učini vaš post vizuelno upečatljivijim ili lepšim. Osnovna funkcija hashtag-a je da organizuje i grupiše sadržaj na društvenoj mreži, kako bi se pravi sadržaj lakše i brže prikazao pravim korisnicima. U pitanju je jedna reč ili fraza koja se dopisuje uz simbol #, koji “okuplja” sav relevantan sadržaj na jednom mestu, odnosno sve one postove koji su označeni istim hashtag-om.
Dobro, ali zašto meni treba hashtag?
Zato što, ma u kojoj industriji bili i kakavu god biznis stranicu imali, sigurno želite:
- Više lajkova
- Više pratilaca
- Veći reach
- Veći engagement
- Veću prodaju
… a sve to bez plaćanja. I zaista, plaćeni oglasi donose ogromne rezultate, ali neke stvari možete uraditi i samostalno. U tome je, ustvari, suština hashtag-a.
Vrste hashtag-ova – koja je potrebna vašem biznisu?
Hashtag-ove je moguće grupisati prema više kriterijuma. Imamo generički hashtag i brendirani hashtag, i imamo grupe hashtagova koje su za naše tržište jako važne.
Generički hashtag
#love #beauty #work … ovo su tri od top 10 najkorišćenijih hashtag-ova na Instagramu, a ujedno savršeno oslikavaju suštinu generičkog hashtag-a. Upotrebom ovakvog hashtag-a, targetuju se ljudi širom planete, od kojih veliki deo sigurno nije zainteresovan za vaš biznis. Ono što je realno očekivati od upotrebe ovakvih hashtag-ova su lajkovi i komentari, ali ne i pratioci koji bi potencijalno kupili vaš proizvod i pratili vaš rad na duže staze.
Brendirani hashtag
Jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti za svoj biznis ili kampanju je formiranje brendiranog hashtag-a. Kao što mu naziv kaže, brendirani hashtag sadrži ime vaše firme, slogan ili neku drugu specifičnu reč ili frazu koja vas identifikuje na bilo koji način.
Ovakvi hashtag-ovi su, za razliku od generičkih, dosta koncizniji u pogledu sadržaja koji grupišu, ali to samo znači da korisnika preciznije vode ka sadržaju koju mu je zaista potreban i koji vi, u skladu sa tim, želite da mu plasirate. Publika koja pretražuje brendiran hashtag radi to sa ciljem da izvrši uvid u ono što taj brend nudi, a samim tim je i potencijalna kupovina proizvoda koji nudite vrlo moguća.
Naravno da bi ovo radilo, najpre morate da imate izgrađen brend. Niko neće tražiti lokalnu pekaru preko brendiranog #, ali zato ako hoćete da vidite poslednju kolekciju koju je plasirao Gucci, najnovije L’oreal proizvode ili tražite recept sa #plazma keksom onda to svakako ima smisla.
Osim na ovaj način, hashtag-ovi se mogu grupisati i prema niši (#fotografvencanja, #haljinezasvadbe), lokaciji (#italijanskirestoran, #srpskahrana, #francuskovino itd), praznicima (#docek2021 #bozic2021 #jesenjakolekcija2021) i mnogim drugim kriterijumima.
U kakvoj su vezi hashtag i logika?
Ako bismo uslovili uspeh korišćenja hashtag-a samo jednim faktorom, to bi bila njegova pravilna upotreba koja se bazira na čistoj logici. Važno je da upotrebljavate relevantne hashtag-ove koji će vam dovesti pratioce koji zaista jesu zainteresovani za vaš proizvod.
Smatrajte onu tražiicu na Instagamu kao ključne reči na Google platformi. Šta ukucate on vam ponudi – baš to i to uglavnom ono što vam je najbliže (ali o tom u nekom narednom blogu)
Dakle, #travel ili #putovanje nije relevantan hashtag ako se bavite kozmetikom, iako je jedan od najzastupljenijih na Instagramu, kao što ni #beauty i #lepota nije ni blizu koristan koliko “specifičan” hashtag koji usko objašnjava korisniku kakav sadržaj grupiše, iako bi oba trebalo da se nađu ispod posta koji govori o kozmetici. Usko fokusiran hashtag koji vam donosi najviše koristi se obično sastoji od dve illi više spojenih reči (mada ne treba preterivati u dužini), a idealno je ukoliko u sebi sadrži ime brenda ili nešto drugo što vas razlikuje od konkurencije.
Naravoučenije – AKO PRODAJETE U SRBIJI KORISTITE SRPSKE REČI! Niko nikada neće majicu kupovati u Srbiji tako što će koristiti pretragu na t-shirt, niti cipele na shoes.
U Srbiji će se tražiti kao #obuca #cipele #cipelenastiklu itd.
Ovde dolazimo do grupa hashtagova # koje smo spominjali
U zavisnosti od sektora i zemlje u kojima poslujete i u kojima se nalazite tržište može biti više ili manje zasićeno hashtagovima.
U Srbiji retko koji # ima više stotina tagova, uglavnom su to manji.
Kada radimo istraživanje #, i obično podelimo hashtagove u grupe i onda imamo ovako:
- 100-1.000 xy relevantnih hashtagova
- 1.000-5.000 xy relevantnih hashtagova
- 5.000-20.000 xy relevantnih hashtagova
- 20.000-100.000 xy relevantnih hashtagova
- 100.000+ xy relevantnih hashtagova
Kada napravite ovu tabelu, u svakom postu koristite hashtagove iz SVIH GRUPA!
Tako ćete pokriti i one male reči koje se retko traže, ali i one velike popularnije.
Kreirajte svoj hashtag uz nekoliko jednostavnih pravila
Ukoliko još nemate svoj hashtag, evo nekoliko korisnih smernica koje će vam pomoći da ga uspešno kreirate:
- Stvorite brendirani hashtag.
- Istražite svoju publiku i konkurente.
- Pogledajte profile influensera iz vaše niše i obratite pažnju na hashtag-ove koje oni koriste.
- Označite hashtag-om i specifične aktivnosti na vašem profilu – giveaway, akcije i slično
- Koristite hashtag koji je relevatnan za sadržaj koji delite. Na primer, ukoliko delite blog post koji govori o internet marketingu, iskoristite hashtagove poput #marketing, #internetmarketing ili #digitalnimarketing
- Ne preterujete sa hashtag-ovima. Koristite ih pametno.
- Koristite Instagram alate koji će vam pomoći u istraživanju hashtag-ova
Koliko hashtag-ova je (ne)dovoljno?
Ukoliko ste tek nakon ovog teksta uvideli značaj hashtag-ova, verovatno ćete biti inspirisani za različite varijacije i brojne #. Međutim, treba biti oprezan. Preveliki broj hashtag-ova, naročito onih koji nisu relevantni i nemaju nikakav međusobni odnos, mogu biti signal društvenoj mreži da smanji vidljivost vaše objave. Ograničenje dosega vaše objave koje Instagram može da primeni u ovom slučaju poznato je kao Shadowban.
Osim što post ne izgleda lepo sa velikim brojem hashtag-ova, takav sadržaj ponekad deluje kao spam. U zavisnosti od društvene mreže, treba biti umeren sa brojem hashtag-ova.
Instagram – na ovoj društvenoj mreži je sasvim u redu ispisati do 30 hashtag-ova, idealno 15-20. Važno je pri tom “poentirati” suštinu i stvoriti smislenu priču upotrebom hashtag-a u okviru posta.
Na Facebook-u su, na primer, hashtagovi uglavnom beskorisni. Retkisu slučajevi kada su veliki brendovi u pitanju i tada je idealna mera do maksimalno 2 smislena hashtag-a koja opisuju sadržaj posta ili poruku koju šaljete ciljnoj grupi.
Twitter je, kao mreža odakle je potekao hashtag, prilično ograničen u pogledu karaktera koje možete ispisati u jednom tvitu, pa samim tim je predviđena upotreba između 2 i 3 relevantna hashtag-a.
Alati za istraživanje hashtag-ova
U ovom delu predstavljamo nekoliko korisnih alata koji su izuzetno praktični za istraživanje relevantnih hashtag-ova u oblasti u kojoj poslujete.
Da li ste već osmislili svoj hashtag?
Ako pogledate primere uspešnih, velikih ili malih biznisa na društvenim mrežama, videćete da gotovo svaki od njih koristi pažljivo probrane hashtag-ove. Analizirajte svoju ciljnu grupu, ponudu, sadržaj koji plasirate. Iskoristite neki od ponuđenih alata za kreiranje hashtag-a. Neka i vaš #business organski procveta uz trenutno jednu od najmoćnijih funkcija na Instagramu i drugim društvenim mrežama!A ako vam je potrebna pomoć oko uređivanja vašeg Instagram biznis profila na pravom ste mestu. Možete nam pisati na info@adnea.rs ili nas pozvati na 060/7070-724 i preobražaj vašeg Instagram profila može da počne!
Ili popunite naš upitnik i javićemo vam se u roku 24h.