Kako se reklamirati na Instagramu?
Društvene mreže (kao što su Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i druge) odavno se više ne koriste samo u privatne svrhe, već imaju sve značajniju ulogu u razvoju biznisa i oglašavanju. Može se reći da je oglašavanje na društvenim mrežama danas neodvojivi deo uspešnog poslovanja.
Ipak, reklamiranje na Instagramu pokazalo se kao najbolja marketinška odluka kada su u pitanju društvene mreže. To ne treba da čudi, s obzirom na to da Instagram broji preko milijardu korisnika širom sveta i da je po popularnosti odavno iza sebe ostavio Twitter, ali i Facebook među mlađom populacijom. Korisnici sve manje konzumiraju tekstualni sadržaj, a sve više traže dobre i zanimljive slike, videe i video sadržaje. A to je upravo šta im dajete na ovoj društvenoj mreži. Instagram reklamiranje sve je popularnije i u Srbiji, gde preko 1,5 miliona ljudi svakodnevno koristi ovu aplikaciju. Najveći broj korisnika, čak 72% čine oni uzrasta od 18 do 35 godina. Dakle, nameće se pitanje kako koristiti Instagram za reklamiranje svog brenda ili biznisa?
Vaša Instagram stranica je vaša reklama
Pre svega, svoju publiku privući ćete svojim vizuelnim identitetom i izgledom svoje stranice koja priča priču o vama. Dobro uređenim Instagram feed-om učinićete reklamiranje svog brenda još uspešnijim. I što je još važnije povezati se sa svojom ciljnom grupom na emotivnom nivou.
Ključno je:
- koristiti dobre i kvalitetne fotografije u Instagram formatu
- kombinovati fotografije i video sadržaj, posebno trenutno najpopularniji Reels format
- urediti svoj Bio tj.opis stranice, gde ćete se predstaviti i ostaviti svoj kontakt kao i link do website-a
- pisati captione, odnosno opise, ispod fotografija i videa
- koristiti odgovarajuće #hashtagove koji će pratiti caption, idealno 11-15 #
- komunicirati sa svojim pratiocima, tako što ćete im odgovarati na komentare i poruke
- organizovati darivanja ili čuvene givaway-e, jer ćete tako animirati svoje pratioce ali i doći do velikog broja novih
Ako svoju Instagram stranicu uredite na ovaj način, približićete se svojoj ciljnoj grupi i napraviti od njih i prijatelje. A kasnije i kupce, koji jedva čekaju vaš novi post i/ili da ga podele sa drugima. I sve to – besplatno! Oglašavanje tek sledi.
Instagram oglašavanje
Da biste počeli sa Instagram oglašavanjem, vašu stranicu treba da najpre prebacite na Business model. Kada ste to uradili, možete da počenete sa promovisanjem odnosno sponzorisanjem sadržaja.
Za to imate dve opcije – jednostavniju – da to radite na samom postu na Instagramu koji želite da promovišete, klikom na Promote ili BOOST dugme. I nešto složeniju – kreiranjem oglasa kroz Facebook Ads Manager. Zahvaljujući integraciji sa društvenom mrežom Facebook, ovde vam se nudi veći broj opcija i za određivanje ciljne publike i za podešavanje budžeta za kampanju.
Cena ovakvog oglašavanja varira od nekoliko evra do sto, ili više, evra u zavisnosti od toga kakve rezultate želite da postignete i do koliko korisnika da doprete. Takođe, zavisiće od toga da li je u pitanju CPC (cost-per-click) ili CPM (cost-per-impressions) model, a tačne cene određene su pravilnikom Instagrama o reklamiranju. Promocijom sadržaja na Instagramu doći ćete do velikog broja targetiranih korisnika, vaš biznis postaće vidljiviji na mreži, samim tim i sajt posećeniji, a broj novih pratilaca i kupaca veći.
Trenutno, Instagram oglašavanje ima najbolje rezultate među društvenim mrežama. Promocije radimo u pogledu širenja svesti o brendu, proizvodima i uslugama, jer korisnici najpozitivnije reaguju na slike i kvalitetne video sadržaje i naravno za prodaju. Istraživanjem je utvrđeno da postovi na Instagramu imaju čak 120 puta veći odziv korisnika nego na Twitteru i 58 puta veći nego na Facebooku.
Vrste Instagram oglasa
Jasno nam je do sad da je Instagram marketing važan i značajan deo marketing strategije. Ono što sledi jeste odlučiti se za tip Instagram oglasa koji želite da koristite za svoj biznis. Instagram nudi sledeće opcije: oglasi na story-jima, foto-oglasi, video oglasi, karusel oglasi i “collection” oglasi, koji se mogu koristiti pojedinačno ili udruženo. Sve vrste oglasa se takođe mogu prikazati na Instagram feed-u, kao i u okviru priča ili storyja, ukoliko je uključena i ta opcija.
- Oglasi na storyjima: kao što im ime kaže – pojavljuju se među storyjima ili pričama korisnika. Odličan su izbor za promovisanje neke kratkotrajne ponude ili trenutne akcije, jer, kao što znamo, priče traju 24h i onda nestaju. U poslednje vreme sve su popularniji tip oglasa zbog mogućnosti dodavanja filtera, efekata, stikera što ih čini privlačnijim i zabavnijim.
- Foto-oglasi: Najčešće korišćeni vid oglašavanja na Instagramu. Vaši oglasi pojavljivaće se zajedno sa drugim, nespozorisanim objavama profila koje vaši potencijalni korisnici prate pa će ih lako uočiti. Kroz kvalitetne i kreativne vizuale, uz dobro targetiranje publike mogu se postići odlični rezultati.
- Video oglasi: Video sadržaji trenutno su najgledaniji tip sadržaja na društvenim mrežama i to svakako treba imati u vidu. Na Instagramu su videi ograničeni na trajanje od 1 minuta, što je ipak dovoljno da na efektan način predstavite svoju ponudu.
- Karusel oglasi: Odličan izbor kada želite da prestavite više svojih proizvoda ili usluga, ili više karakteristika jednog proizvoda. Korisnicima će biti zanimljivi zbog mogućnosti listanja i pregleda više slika ili video snimaka.
- “Collection” oglasi: Oglasi koji omogućavaju da se direktno putem oglasa obavi kupovina jer su povezani sa web stranicom. Zbog toga ih je najbolje koristiti ako se bavite internet prodajom i želite da povećate web prodaju.
Uz svaki od oglasa imate opciju i dodavanja Call-to action dugmeta ili Dugmeta koje poziva na akciju. Oni će vam pomoći da usmerite korisnike na akciju koju želite da preduzmu i tako postignete cilj svoje kampanje. Za sve navedene tipove kampanja postoje tri glavna cilja:
- Poseta profila: cilj je da neko poseti naš profil kako bi se detaljnije informisao o nama i našim proizvodima/uslugama
- Poseta web sajta: kada je cilj da povećamo količinu saobraćaja na sajtu
- Uspostavljanje konakta sa vama tj.slanje direktne poruke: kada želimo da navedemo publiku da nam se direktno obrati porukom i da im na taj način pružimo dodatne informacije o našem poslovanju
Sa novim mogućnostima koje nudi i mestima gde može da se reklamira, Instagram pruža zaista dobar izbor za oglašavanje za veliki broj biznisa. Prilagođavanjem svoje poslovne Instagram stranice za reklame i targetiranjem pravih ljudi u pravo vreme sa pravim sadržajem možete na duge staze ostvariti značajne rezultate u reklamiranju svog malog ili velikog biznisa.
Zbog toga je Instagram oglašavanje najčešće obavezno u marketinškoj strategiji. Nemojte ga zaobilaziti 🙂
Ako vam treba pomoć da se kvalitetno oglašavate na instagramu tu smo mi da vam pomognemo.