Digitalni (internet) marketing VS Tradicionalni marketing?
Koji tip marketinga izabrati?
Svakodnevno se susrećemo sa osobama koje su tek na početku i u nedoumici su oko odabira marketinškog kanala. Sa porastom interneta i napretka tehnologije, marketing se podelio na digitalni i tradicionalni marketing. Često se vode diskusije, koji marketing je korisniji i efikasniji? Odgovor je da oba imaju svoje benefite, a takođe i mane.
Ranije je kvalitet prodavao proizvod, dok danas već nije tako. Danas nije dovoljno imati samo dobar proizvod, uslugu… Jer DŽABA VAM SVE TO, ako niko ne zna da postojite.
Neretko se dešava da neki lošiji proizvod, bolje prolazi od drugog koji je kvalitetniji. Jeste, jer iza tog lošeg proizvoda stoji dobar marketing i on ga šalje potencijalnim kupcima, ne šalje ga njegov kvalitet.
Šta je digitalni marketing?
Teško je definisati odgovor, jer je on promenljive prirode, napreduje u skadu sa novim digitalnim tehnologijama i potrebama društva.
Obuhvata oglašavanje putem interneta, društvenim platformama, predstavljanje proizvoda kroz web sajt i niz drugih mogućnosti koje internet i digitalni kanali pružaju.
Digitalni marketing ima evidentne prednosti, znatno manja ograničenja i dostupniji je ljudima. Kada govorimo o benefitima, mislimo na:
- dostupnost uvida u reakcije publike
- mogućnost lakog merenja kampanje
- ciljanje određene publike
- mogućnost građenja kredibiliteta
- dostupnost biznisima svih veličina
- jeftiniji je
Dakle, sve ono što je potrebno da bi jedan mali biznis ili preduzeće raslo, koji ne zahteva ogroman budžet, a svaki dinar koji uložite je daleko efektivniji.
Sa druge strane, izazovi ovog kanala su njegova dinamičnost. Konstantnim pojavljivanjem i ,,iskakanjem“ mreža a i vaši kupci će da traže sve zanimljiviji sadržaj. Nije dovoljno više samo objavljivati, nego sadržaj tj te obajve moraju biti zanimljive, sve više se koristi video, i ako ne pratite trendove, vrlo brzo će vas profil biti nezanimljiv.
Šta je tradicionalni marketing?
U tradicionalni ili direktni marketing se ubraja štampa, vizit karte, bilbordi, posteri, tv i radio reklame, telemarketing, katalozi, TV emisije…Prednosti ovog kanala uticaj i lako razumevanje za publiku, štampa je postojanija i reklame se duže pamte. Nedostaci ovog tipa marketinga su kampanje koje je teže izmeriti, često je skup i nema direktne interakcije sa potrošačem.
Ljudi se često opredeljuju za tradicionalni marketing, samo zbog činjenice da postoji decenijama i uverava ih da je proverena putanja do cilja. (vidjivo je u šta ulažu novac)
Koja je razlika između digitalnog i tradicionalnog marketinga?
Razlika između ova dva marketinška kanala je u načinu slanja marketinških poruka publici. Putem tradicionalnog marketinga, obaveštavamo ljude posredstvom tradicionalnih medija (novina, časopisa, bilborda, TV reklama..), dok kod digitalnog marketinga pokušavamo digitalnim kanalima da dosegnemo do što šire publike i da direktno komuniciramo sa njima, razvijamo odnos i od njih dobijemo informacije koje su važne za unapređenje vašeg poslovanja.
Zašto je važno da vaš biznis bude na internetu?
Ljudi danas, vaši potencijalni kupci, neće kao nekada otići pravo u prodavnicu i pogledati šta ih interesuje. Prvo će pretraživati putem interneta iz svog udobnog doma i informisati se o svemu što postoji na tržištu, o odnosima cena i kvaliteta, ponudama, potražnji, pa će tek onda otići u kupovinu. I sada je sve više zastupljena virtuelna kupovina.
Ako ne postojite na internetu, više niko neće znati za vas, a i mnogo više vremena će trebati da dosegnete do bar određene publike, nego putem digitalnog marketinga.
ZAPAMTITE, KUPCI SU NEKADA LISTALI KATALOGE, DANAS LISTAJU INSTAGRAM PROFILE.
Zaključak je da digitalni marketing ima vidljive prednosti i nastavio je evoluciju tamo gde je tradicionalni marketing stao, što ne znači da tradicionalni treba potpuno odbaciti. Dosta biznisa se koriste samo jednim tipom marketinga, jer smatraju da je taj jedan mnogo bolji od drugog. To ne podrazumeva da uključivanje dodatnih opcija neće dati bolje rezultate ili iste rezultate za manje novca.
Svima vama TV reklame posle nekog gledanja budu prepoznatljive ili ih znate napamet, to i jeste cilj. Ali, je nedovoljno… jer, šta ćemo sa osobama koje ne gledaju televiziju? Ne može se ni jedna velika kompanija reklamirati samo putem TV-a, novina, bilborda, itd., treba je upotpuniti i sa drugim kanalima kao što je digitalni marketing.
Kombinacija ova dva kanala će vam dati odgovor na postavljen cilj. Korišćenjem i tradicionalnog i digitalnog marketinga, pokrivate publiku na svim poljima i rezultati su zasigurno pozitivni.
Dakle, veoma je važno da idete u korak sa vremenom. Tehnologija brzo napreduje, tako i vaš biznis.