Kako prilagoditi sadržaj ciljnoj grupi na društvenim mrežama?
Vaš biznis je konačno prisutan na društvenim mrežama i spremni ste da svojim pratiocima ispričate sve o svom proizvodu, brendu i razvojnom putu – ali niste sigurni odakle da krenete?
Ukoliko nikada ranije niste vodili biznis nalog na društvenim mrežama, kreiranje strategije plasiranja sadržaja nije jednostavan zadatak, naročito kada je reč o Instagramu, gde svoj proizvod prodajete prvenstveno dobrim vizualima, pa tek onda tekstom.
U narednim redovima pružamo nekoliko praktičnih saveta za prilagođavanje sadržaja ciljnoj grupi na društvenim mrežama, sa fokusom na Instagram, koji će pomoći da vaše stranice izgledaju profesionalno, zanimljivo i korisno.
Predstavite ciljnoj grupi rešenje njihovog konkretnog problema
Prvo pravilo se odnosi na to da u plasiranju sadržaja na mrežama morate da pričate o sebi, pričajući zapravo o svojoj ciljnoj grupi.
Dakle, fokus je na vašem proizvodu i brendu, ali ni najbolji sadržaj koji vas predstavlja neće privući korisnike ukoliko u njemu ne prolaze sebe, tačnije rešenje nekog svog problema.
Pre nego što napravite plan komunikacije kroz sadržaj na mrežama, izdvojite ključne odlike vašeg proizvoda i način na koji one direktno rešavaju konkretan problem (ili više njih).
Ako imate razrađen biznis, kroz ovu analizu ste verovatno već prošli, a sada je važno samo da ključne stvari iskomunicirate na pravi način.
Lepi vizuelni i tekstualni sadržaj će uvek privlačiti pratioce, ali jedino što će ih dugoročno i zadržati jeste ponuđeno rešenje problema, odnosno ključni benefiti proizvoda ili usluge predstavljeni kroz zanimljive vizuale ili tekst.
Dakle, lep vizual mora da pruži korisnu informaciju, jer bez toga dopadljive boje, zanimljivi motivi i slatkorečivi opisi neće imati efekta.
Ispričajte publici svoju priču kroz dobro osmišljen plan objava
Plan objava je neophodan ukoliko nastojite da kreirate sadržaj i komunicirate svoje vrednosti na profesionalan način, dosledno i sa svrhom.
Kada isplanirate jednu objavu, vaša poruka počinje i završava se u njoj, ali kada napravite čitav plan objava za jedan mesec na primer, vi stičete širu sliku i veći prostor u okviru koga možete razraditi svoju priču, povezujući sve objave u jednu celinu koja na potpun, temeljan i dosledan način predstavlja brend, proizvod, usluge ili dešavanja u vezi sa njima.
Dobar plan ujedno omogućava da predvidite kako će izgledati vaš feed, tačnije da osmislite dizajn i raspored objava, kao i da odredite tačne datume i vreme u koje ćete objavljivati sadržaj.
Plan za društvene mreže predstavlja vrlo sistematičan način da koristite ove kanale komunikacije, jer uz dobro isplanirane objave, uniformisan ton obraćanja i logičan sled aktivnosti na profilu stvarate i poverenje kod korisnika koje ih zadržava kod vas.
Održavajte dvosmernu komunikaciju sa pratiocima
Dvosmerna komunikacija sa ciljnom grupom je od suštinskog značaja za svaki biznis kako u neposrednoj, tako i u digitalnoj komunikaciji.
Komentari i poruke na društvenim mrežama su jedan od najboljih načina da priđete svojoj ciljnoj grupi, tako što ćete ih pitati za generalno mišljenje o nekom vašem proizvodu ili aspektu ponude, zatim odgovoriti na komentare, a naročito na pitanja koja se tiču informacija o vašoj ponudi, narudžbama, karakteristikama proizvoda i slično.
Važno je da u takvoj komunikaciji budete responzivni, prijatni i temeljni u svojim odgovorima, kako bi druga strana zaista osetila dobru energiju i dobila kompletnu informaciju.
Stručnjaci za komunikacije tvrde da čak i negativne komentare možete da okrenete u svoju korist, ukoliko se uvek držite realnog kvaliteta svoje ponude i korektnog pristupa ciljnoj grupi i saradnicima.
Na kraju krajeva, ko vam je bolja inspiracija za unapređenje ponude od samih korisnika? Društvene mreže su idealan način da direktno i brzo “opipate puls” svojih kupaca ili klijenata, pa da u skladu s tim unapredite i poslovanje.
Delite vizuale koji izgledaju dopadljivo i profesionalno
Instagram je nastao kao mreža za “lepe fotografije”. Estetika je uvek bila u prvom planu, a to se do danas nije naročito promenilo.
Za kreiranje kvalitetnih i brendiranih vizuala svakako će vam trebati dobar grafički dizajner, ali ukoliko trenutno nemate na raspolaganju takvu osobu ili ne planirate još neko vreme da ulažete novac na taj način, vizuale možete srediti i samostalno pomoću aplikacija za uređivanje vizuala, tako da deluju vrlo lepo i profesionalno.
Obratite pažnju na generacije kojim se obraćate. U skladu sa tim osmislite motive koji bi im bili zanimljivi, kao i kombinacije boja koje u najvećoj meri reflektuju ono što nudite, istovremeno oslikavajući i vašu ciljnu grupu.
Vizuali ne treba da budu storpocentno uniformisani, to se čak i ne preporučuje zbog dinamike samog feed-a i izbegavanja monotonije, ali svakako bi trebalo da poseduju neki lični pečat na osnovu koga će korisnik znati da je to vaš vizual kada ga vidi na feed-u, a da pri tom ne mora da pogleda ime.
Na ovaj način se možete izdvojiti kako bojama, tako i specifičnim rasporedom elemenata na vizualima, određenim filterima, stikerima i drugim oznakama koje mogu da vas izdvoje.
Kvalitetan vizual treba da privuče pažnju korisnika za manje od 3 sekunde, što znači da treba da bude jasan, dinamičan u pogledu elemenata i boja, sa manje teksta, a više grafičkih motiva, fotografija proizvoda ili ljudskih lica, jer je mnogo puta dokazano da ljudi najbolje reaguju na vizale sa ljudima, naročito ukoliko oni prikazuju način upotrebe nekog proizvoda ili zadovoljstvo uslugom.
Prilagodite ton kojim se obraćate ciljnoj grupi
Tekst dolazi ispod vizuala, ali to ga ne čini manje bitnim, jer kad vizual dobije pažnju korisnika, tekst je tu da to optimalno iskoristi, pretvarajući vašeg pratioca u klijenta ili kupca.
Ton obraćanja je nešto čime možete značajno da unapredite, ali i pogoršate svoj biznis. Na polju teksta kojim se obraćate korisnicima vrlo je lako pogrešiti ukoliko ne razumete ciljnu grupu, zbog čega je važno do detalja ispitati koje generacije vas prate, šta su njihova interesovanja, šta je za njih moderno, a šta odbojno.
Ton komunikacije zavisi od niza faktora. Da li je vaš proizvod namenjen muškarcima ili ženama? Devojkama ili mladim majkama? Sportistima ili umetnicima? Postoji niz kriterijuma za segmentaciju ciljne grupe, a na vama je da do detalja upoznate svoju ciljnu grupu i kreirate takav ton za koji ste sigurni da bi odgovarao prirodi njihovog posla, potreba, načina života, godina i drugih faktora.
Mnogo je primera biznisa koji su značajno unapredili svoje poslovanje u rekordnom roku samo jer su prilagodili ton obraćanja. Mnogo je i onih koji stagniraju jer nisu prepoznali ovu potrebu.
Nadamo se da pripadate prvog grupi i da ćete stalno raditi na upoznavanju svoje ciljne grupe, a za to se uvek možete obratiti i nama, jer smo tu da vam pomognemo da vaši biznis profili na društvenim mrežama izgledaju profesionalno i atraktivno!