Vodič za Instagram story
Kako unaprediti biznis kroz Instagram story (Instagram priče)
80% Instagram korisnika prati barem jedan business account na ovoj mreži, a čak 200 miliona korisnika barem jednom dnevno poseti Instagram stranicu nekog brenda.
Sa ovim podatkom, čiji smo izvor pronašli na 99firms.com, počinjemo priču o jednom od najmoćnijih marketinških alata današnjice.
Naravno da mislimo na Instagram, ali ovog puta ćemo se usko fokusirati na Instagram priče, koje su u avgustu 2016. godine predstavljene kao dodatna opcija za sve korisnike ove društvene mreže.
Ipak, bizinisi su posebno osetili sve prednosti Instagram story-ja koji je u kratkom vremenskom periodu postao jedan od najkorisnijih načina za prezentaciju brenda i proizvoda.
U nastavku objašnjavamo zašto je Instagram story važan i kako može unaprediti i vaš biznis.
Šta razlikuje Instagram story od drugih tipova sadržaja
Osnovna ideja Instagram priče (koja je potekla sa Snapchat-a) se bazira na naglašenoj dinamici i kratkotrajnosti sadržaja koji se objavljuje na ovoj društvenoj mreži, a koji omogućava dvosmernu komunikaciju sa pratiocima u realnom vremenu.
Naime, Instagram priča traje samo 24 časa, nakon čega nestaje sa profila korisnika ili se arhivira, sa mogućnošću ponovnog objavljivanja u formi Instagram uspomene u trenutku kada korisnik to poželi.
Instagram story je omogućio da se sa pratiocima dele momenti, odnosno sve one “male priče” za koje na Instagram feed-u nema mesta, a koje ujedno omogućavaju direktniju komunikaciju sa pratiocima i intenzivniji prikaz svih onih sitnih, ali zanimljivih stvari koje se dogode u toku jednog dana ili prosto pružaju neku vrednost publici.
Najbolja strana toga je što je Instagram priča kratkotrajna, pa nema rizika od “zagušenja” koje bi definitivno nastalo kada bi se svaki story delio kao klasičan Instagram post.
Kako Instagram story pomaže vašem biznisu da raste
Ukoliko koristite Instagram story, verujemo da ste se već uverili u to koliko je ovaj tip sadržaja pogodan za neposrednu komunikaciju sa pratiocima.
Ako ipak niste primetili ovaj efekat, verovatno niste iskoristili sve mogućnosti koje story pruža. Evo šta sve optimalna upotreba Instagram priče može doneti vašem biznisu.
#1 Dvosmerna komunikacija sa pratiocima
Vaši klijenti, kupci, pratioci i svi oni koji pripadaju ciljnoj grupi vašeg biznisa zaista cene kada uzimate u obzir njihovo mišljenje, koje bez dileme može mnogo da doprinese prilagođavanju vaše ponude stvarnim potrebama korisnika, a samim tim i rastu prodaje kao krajnjem cilju vaših marketinških aktivnosti.
Upravo je Instagram story odličan teren za da proverite kakve su navike vaših pratilaca, šta je to što im se dopada u vezi sa vašom ponudom i šta smatraju suvišnim ili pak neophodnim kako bi još više cenili vaš brend.
Sve ove odgovore možete dobiti postavljanjem pravog pitanja putem IG priče i to u formi IG kviza, ankete ili neke druge od brojnih ponuđenih opcija, na koje ćemo se osvrnuti u nastavku teksta.
#2 Direktan poziv na akciju uz swipe up opciju
Jedan od načina da podstaknete svoje pratioce da posete vaš profil ili sajt jeste swipe up opcija u okviru IG priče, koja je omogućena svim nalozima koji imaju više od 10.000 pratilaca. Kreirajte story sa pozivom na akciju i iskoristite ovu opciju koja omogućava da jednostavim “povlačenjem” od dna ga vrhu ekrana korisnik dođe do sadržaja koji želite da mu prikažete.
Čak i ako nemate više od 10.000 pratilaca i ne možete da koristite swipe up u okviru Instagram priče, uvek se možete osloniti na Instagram bio koji pruža prostor za jedan link, pa ne zaboravite i ovim putem da podelite sa pratiocima blog na vašem sajtu, novosti ili nove proizvode koje imate u ponudi.
#3 Prepoznatljiv vizuelni identitet
Instagram story je odličan način da definišete i negujete estetiku svog brenda, koja bi trebalo da bude prepoznatljiva i originalna na svim kanalima komunikacije kroz koje se obraćate ciljnoj grupi.
Instagram story nudi pregršt opcija za uređivanje – od raznih boja, mogućnosti za crtanje i pisanje, preko stikera, gifova i filtera koji pomažu da se na što bolji način istaknete.
Međutim, spontana upotreba ovih opcija nije preporučljiva ukoliko ste biznis na Instagramu.
U moru sadržaja koji se plasira na ovoj društvenoj mreži, od najveće važnosti je vaša prepoznatljivost, odnosno kreiranje vizuelnog identiteta objava i priča na osnovu kojih korisnik može da prepozna vaš sadržaj čak i ako ne pogleda ko stoji iza njega.
Ovo se postiže odabirom jednog fonta koji ćete koristiti u svojim IG pričama, zatim izborom specifičnih nijansi koje će dominirati u njima, kao i određenim rasporedom elemenata u samoj priči. Osim biranja specifičnih načina obraćanja, važno je i izbegavanje određenih stilova.
Na primer, priče sa mnogo neusklađenih elemenata i boja odaju utisak neprofesionalnosti, dok nepravilno korišćenje raznih opcija u okviru Instagram priče takođe može odbiti korisnika koji očekuje optimalan user experience na profilu vašeg brenda.
Kako kreirati Instagram priču – šta objaviti i koje opcije iskoristiti
Sada kada smo ustanovili na koje načine Instagram story može da vam pomogne, vreme je da se pozabavimo savetima za kreiranje kvalitetnih Instagram priča.
Šta podeliti u Instagram priči?
Story pruža neverovatno širok prostor za kreativno, interaktivno i originalno predstavljanje brenda. Gotovo da nema toga što ne možete podeliti u Instagram priči, ali postoji nekoliko osnovnih tipova objava koje bi trebalo da zapamtite i primenite.
- Poziv na akciju, odnosno pomenuta swipe up opcija je odličan način da korisnike pošaljete direktno na svoj sajt. Prema tome, upravo je call to action jedna od najzastupljenijih priča na profilima biznisa širom sveta. Čak i ako nemate swipe up opciju, u okviru Instagram priče možete poručiti svojim pratiocima da se na vašem profilu nalazi novi post vredan njihove pažnje, kao i da vaš IG bio sadrži za njih koristan link.
- Podelite objave drugih korisnika putem IG priče ili pomenite relevantne profile korišćenjem opcije Ovo je dobar način da prikažete kako neki korisnik koji vas je pomenuo u svojoj Instagram priči ili objavi koristi vaš proizvod ili da podelite neko relevantno mišljenje o vašem brendu. Na taj način ćete pružiti svojim pratiocima mogućnost da “čuju” dobre stvari o vama i od trećih lica, a ne samo od strane vašeg tima. Jasno je koliko ovakav tip sadržaja pozitivno utiče na rast poverenja prema jednom brendu.
- Ispričajte priču kroz nekoliko Instagram priča. Vrlo zanimljiv način da se obratite svojim pratiocima, ali i da zadržite njihovu pažnju duže od 15 sekundi (koliko se prikazuje jedan story kada se otvori) jeste da delite zanimljive priče koje ćete ispričati u nekoliko priča, gde svaka od njih poziva na čitanje sledeće, pri čemu se kompletna informacija dobija tek pregledanjem svih priča.
- Delite zanimljivosti iz industrije u kojoj poslujete. Korisnici bilo kog proizvoda vole da vide širu sliku koja stoji iza njegovog nastanka, pa bi svaki fun fact definitivno mogao da izazove interesovanje među njima.
- Pružite vašim korisnicima vrednost – dajte im savete za upotrebu vašeg ili nekog srodnog proizvoda. Instagram priča je odličan način da svoju ponudu dodatno približite korisnicima, tako što ćete podeliti savete o tome kako se neki proizvod koristi, gde sve ima primenu, kako to čine poznate ličnosti ukoliko ga koriste i slično.
To možete učiniti postavljanjem fotografije, kratkog video materijala ili tekstualnog sadržaja, mada je praksa mnogo puta pokazala da korisnici bolje reaguju na dinamičan vizuelni sadržaj u odnosu na tekst, pa bi fotografije i video bili idealna opcija za ovakav tip Instagram priče.
Zašto je važno da označite lokaciju i kako iskoristiti sve ponuđene opcije?
Instagram priče nude mogućnost da u okviru njih istaknete vreme, lokaciju ili temperaturu, a sve ove opcije su značajne jer pomažu korisniku da bolje doživi sadržaj koji delite i okolnosti u kojima se nalazite.
Ipak, lokacija igra vrlo važnu ulogu, jer klikom na nju korisnik dobija prikaz svih objava koje su nastale na datoj lokaciji, što je odličan način da mu pružite uvid u sve ono što je reprezentativno u vašoj ponudi. Sličnan efekat ima i upotreba hashtag-a i korišćenje opcije Mention.
Ono što je izuzetno važno za objavu interaktivnih priča na Instagramu jesu opcije poput Questions (pitanja), Poll (anketa) i Quiz (kviz), koje pružaju prostor korisnicima da iznesu svoje mišljenje, koje potom vi možete podeliti u svojoj Instagram priči.
Ovo je izuzetno korisno u situacijama kada želite iz prve ruke i brzo da saznate kako se korisnicima dopada vaš novi proizvod i koje su njihove dodatne potrebe koje možete zadovoljiti i slično.
Nikako ne treba zaboraviti ni formate u okviru kojih možete objavljivati svoje priče, a jedan od najpopularnijih je svakako Boomerang. Ono što bi trebalo s vremena na vreme da koristite su i live uključenja, tačnije emitovanje uživo koje je najbolje koristiti kada se nalazite na licu mesta na važnom događaju koji organizujete ili kada birate dobitnika nagradne igre koju ste pokrenuli na svom profilu.
Zašto bi trebalo da obratite pažnju na Highlights elemente?
Highlights je odlična opcija koju Instagram nudi, a koja omogućava da u okviru svog profila grupišete i istaknete priče koje će na taj način ostati vidljive i nakon isteka 24 sata od objavljivanja.
Preporuka je da dizajnirate posebne ikonice za Highlights elemente na svom profilu, a idealno bi bilo da svaki imenujete u skladu sa samim sadržajem, kako bi korisnici lakše i brže videli ono što ih zaista zanima. Highlights je izuzetno koristan kada neku priču delite kroz više Instagram priča, kao i kada želite da zabeležite neke posebne trenutke objavljene upravo putem story-ja.
Kreirajte drugačije priče – iskoristite moć aplikacija
Najbolje Instagram priče nastaju kombinacijom kreativnosti i nekih od brojnih aplikacija namenjenih upravo pravljenju drugačijih, lepših i autentičnih Instagram priča. Neke od njih su VSCO, Unfold, Adobe Spark, InShot, Over i mnoge druge, a svaka od njih nudi specifične opcije koje vaš Instagram story mogu učiniti prepoznatljivim, naročito ukoliko određeni stil dugoročno usvojite.
Nekoliko stvari na koje vredi obratiti pažnju
Kada kreirate Instagram story, ne zaboravite da će njegov prikaz biti ponuđen kao jedna u stotinu drugih ikonica na feed-u korisnika kojima se obraćate. Zato postoje nijanse koje određuju da li ćete se izdvojiti ili ipak utopiti u moru sadržaja koji cirkuliše na Instagramu. Evo nekoliko dodatnih saveta koji će definitivno doprineti kvalitetu vaše Instagram priče.
- Pružite svojim pratiocima određenu vrednost kroz svoje Instagram priče. Dajte im koristan savet, podelite neki trik sa njima ili ih pitajte za mišljenje. Sadržaj koji predstavlja samo izvor zabave ne drži pažnju dugoročno, zato se fokusirajte na kombinaciju zabavnog, potencijalno edukativnog i u krajnjem zbiru korisnog sadržaja za vašu ciljnu grupu.
- Budite koncizni kada delite sadržaj kroz Instagram story. Previše teksta može da odbije korisnike, a i 15 sekundi koliko jedan story traje obično nije dovoljno da se pročita više od nekoliko reči i stekne zaista kompletan utisak. Naravno, zadržavanjem story-ja je moguće zaustaviti protok pomenutih 15 sekundi, ali je pitanje koliko će vaših pratilaca biti raspoloženo za tako nešto.
- Repost, mention i slične opcije koristite samo kada su u pitanju relevnatni profili ili mišljenja, koja mogu imati samo pozitivan uticaj na kreiranje svesti o vašem brendu kod pratilaca.
- Održavajte kontinuitet u objavljivanju Instagram priča. Kao i za svaku drugu aktivnost na društvenim mrežama i ovde je poželjno da napravite plan prema kome ćete deliti sadržaj.
Ukoliko do sada niste koristili Instagram story za promociju svog biznisa, verujemo da ste sada spremni da počnete sa njegovom upotrebom. Vrlo malo je dovoljno za kreiranje kvalitetne Instagram priče, a rezultati će, bez sumnje, vrlo brzo postati vidljivi.