Kako kreirati dopadljive i profesionalne vizuale za društvene mreže?
Prisustvo na društvenim mrežama zahteva mnogo uloženog vremena u kreiranje kvalitetnog vizuelnog sadržaja, naročito kada je reč o Instagramu koji fotografije stavlja u prvi plan, čak i u odnosu na tekst koji se nalazi ispod.
Ako imate sopstveni biznis na društvenim mrežama, onda vam je sigurno jasno da vaš kvalitet, pouzdanost ili tradicija poslovanja neće doći do izražaja bez dobro osmišljenih, kvalitetno urađenih, prepoznatljivih, pa čak i inovativnih vizuala.
U nastavku pružamo savete za kreiranje boljeg vizuelnog sadržaja koji će na pravi način predstaviti vrednost koju nudite svojim pratiocima.
Tražite inspiraciju u svojoj ciljnoj grupi
Zanimljivi vizuali nastaju iz inspiracije koju morate tražiti uvek i svuda kako bi vaš sadržaj bio zanimljiv, dinamičan i koristan. Osim što ćete preneti konkretnu informaciju, vi je morate i “upakovati” u boje, motive, simbole, a samo kreativna rešenja nalaze put do pratilaca i klijenata.
Najsigurniji izvor inspiracije pronaći ćete u svojoj ciljnoj grupi kojoj treba da prilagodite sadržaj, pa je važno da konstantno komunicirate sa njima, osluškujete kako se menjaju njihova interesovanja, šta im više, a šta manje privlači pažnju.
Najvažnije od svega jeste da identifikujete njihov problem, a da potom rešenje koje nudite kreativno predstavite kroz vizuale.
Pokažite svojim pratiocima kako je neko poput njih rešio određeni problem vašim proizvodom, naglasite kroz vizuale glavne benefite, posebne akcije, popuste, izdvojite relevantne zanimljivosti.
Na ovaj način, pružićete pratiocima određenu vrednost zbog koje će uvek rado posećivati vaš profil i zadržavati se na objavama.
Koristite aplikacije za uređivanje vizuala
Aplikacije za uređivanje vizuala su možda i nešto najbolje što se desilo biznisima prisutnim na društvenim mrežama, koji nemaju tim dizajnera.
Razne opcije koje nude Canva, Fotor, VSCO, Snapseed, Lightoroom i slične aplikacije, mogu dovesti vaše vizuale do savršenstva, jer u njima možete lako manipulisati elementima, tekstom i filterima koji u dobro osmišljenoj kombinaciji zaista izgledaju profesionalno i zanimljivo.
Prilikom uređivanja vizuala, važno je koristite slične boje, fontove ili neke druge simbole koje će biti zajednički svim objavama, kako bi vaš profil dobio uniformisan vizuelni ton.
Komunicirajte ključne stvari kroz vizuale
Vizuali nikad ne bi trebalo da budu pretrpani informacijama. Kada korisnik lista pretražuje svoj Instagram, u proseku se na svakom vizualu zadržava do 3 sekunde.
Prema tome, važno je da vizual bude takav da sve objasni, pokaže i dokaže u ovom vremenskom okviru. Možda zvuči izazovno, ali uz pažljivo osmišljenu strategiju vrlo je izvodljivo.
Vizuali nisu mesto za pričanje priča u dugim rečenicama, ali su idealni da u 3 ili 4 ključne reči objasne suštinu i navedu korisnika da pročita tekst ispod vizuala u kome je sve detaljnije objašnjeno.
Važno je napraviti i procenu toga šta jeste, a šta nije ključna stvar, tako da vaši vizuali uvek daju pravu vrednost korisnicima, odgovarajući na neko njihovo pitanje, želju ili problem.
Prikažite svoj kvalitet u njegovom pravom svetlu
Predstavite svoje proizvode onakvim kakvi zaista jesu. To ne znači da treba da objavite sliku bez filtera ili obrade, naprotiv, obrada je uvek potrebna, ali nikada ne treba da odvuče pažnju sa suštine objave i same vaše ponude.
Dakle, napravite objavu u kojoj ćete prikazati kako se vaš proizvod koristi, kako su vaši klijenti uživali u nekoj usluzi ili na koji način se dolazi do rešenja koje nudite, ukoliko upoznavanje ciljne grupe sa tim koracima može biti od koristi.
Prikažite ono što je zaista bitno, izdvojite ključne stvari, a tek onda razmislite kako da ih obradite i prilagodite standardima profesionalnih vizuala.
Naravno, podrazumeva se da fotografije treba da budu jasne, sa dobrim kadrovima i gotovo savršenim svetlom, ali neka vam ne pada teško ova vrsta perfekcionizma – onda će najefikasnije prodati vaš proizvod ili uslugu.
Pažljivo birajte filtere
Mnoge aplikacije za obradu vizuala, kao i sam Instagram, nude raznovrsne filtere kojima možete ulepšati svoje objave. Ipak, ta raznovrsnost uključuje razne nijanse, od onih prirodnih, do vrlo upadljivih filtera koji nisu estetski prikladni za poslovne profile.
Takve filtere ćete prepoznati po tome što suviše menjaju boje na vizuali, čine ga mutnijim, teže čitljivim, uz amaterski izgled kome sigurno ne težite.
Zato budite pažljivi prilikom izbora filtera, birajte one koji vrlo diskretno ulepšavaju vizual, ne oduzimajući mu prirodan izgled i jasnoću. Kada jednom odaberete jedan ili dva filtera, preporučljivo je da ne uvodite druge vrste, jer će to dovesti do šarenila na profilu koje se ponovo kosi sa estetikom i profesionalnošću.
Uz malo truda, primenu navedenih saveta i dobro osmišljen plan objava, nema sumnje da će i vaš biznis na društvenim mrežama izgledati vrlo dopadljivo, lepo i pre svega – ozbiljno.
Uvek nas možete i kontaktirati ukoliko vam treba profesionalna podrška pri uređivanju vaših biznis profila na društvenim mrežama.