Najsvežiji Instagram apdejtovi (updates)
Koje su nove mogućnosti na najpopularnijoj društvenoj mreži – Instagramu
Tokom proteklih 10 godina Instagram je od društvene mreže rezervisane za “lepe fotografije” postao jedan od najmoćnijih online kanala za vođenje i razvoj biznisa.
Tema ovog bloga biće čuveni Instagram apdejtovi koji su omogućili da ova mreža raste i osvaja korisnike na način na koji to radi, a da bi se razumela moć Instagrama u ovom trenutku važno je i da se osvrnemo na brojke i statistike.
Još 2018. godine Instagram je imao više od jedne milijarde korisnika, a jedna od poslednjih statistika kaže da čak 500 miliona ljudi koristi Instagram story svakog dana, kao i da 200 miliona korisnika svakog dana poseti najmanje jednu biznis stranicu na ovoj mreži. Čak jedna trećina najgledanijih Instagram story-ja je objavljena upravo na biznis stranicama.
Ono što omogućava ovakav razvoj situacije su svakako promene koje se dešavaju s vremena na vreme, a koje poboljšavaju korisničko iskustvo na Instagramu na mnogo načina.
Neke od najnovijih mogućnosti koje Instagram pruža povodom svog 10. rođendana, ali i nevezano za ovaj povod, značajno će promeniti aktivnost na ovoj društvenoj mreži. Sudeći po novim opcijama od kojih su mnoge i u Srbiji već dostupne, čini se da će poslednji apdejtovi samo dodatno ohrabriti korisnike da intenzivnije koriste ovu mrežu.
Evo koji su najnoviji Instagram apdejtovi i kako će se odraziti na biznise širom sveta.
Facebook Business Suit App – lakše upravljanje biznis nalozima
Pages Manager App vam je sigurno poznat ukoliko vodite poslovne naloge na Instagramu i Facebook-u, a novost je to da su čelnici Facebook-a rebrendirali ovu aplikaciju u Facebook Business Suit – aplikaciju sa naprednijim mogućnostima za praktičnije vođenje poslovnih naloga.
Nova aplikacija omogućava upravljanje porukama, sadržajem i analitikom na jednom mestu, a ovakva integracija značajno olakšava proces praćenja svih promena na nalozima bilo kog biznisa.
Sheryl Sandberg, COO u kompaniji Facebook, objasnila je da je Facebook Business Suit namenjen prvenstveno malim biznisima, ali da će vremenom dobiti sve neophodne komponente za upravljanje velikim biznisima na platformama kao što su Facebook, Messenger, Instagram i Whatsapp.
Automatsko kreiranje titlova za IGTV sadržaj
Odlična vest za korisnike koji aktivno objavljuju IGTV videe je mogućnost automatskog kreiranja titlova. Korisnik ovu opciju treba da aktivira samostalno u svojim podešavanjima, a titlovi nastaju na bazi automatizovanog prepoznavanja govora (AI) koje je trenutno dostupno na 16 jezika.
Vishal Shah, VP od product, najavljuje da automatsko kreiranje titlova, iako tek na svom početku, ima prostora za napredak i prepoznavanje više jezika sa većim stepenom preciznosti, zbog čega možemo očekivati da će gotovo svaki IGTV video imati ovu mogućnost.
Veštačka inteligencija koja se nalazi iza ove mogućnosti sve više napreduje i postaje osetljivija na sam sadržaj, što joj pruža mogućnost bržeg “učenja” i veće preciznosti u prepoznavanju govora.
Ova promena je naišla na sjajne reakcije jer značajno olakšava korišćenje IGTV-a korisnicima sa oštećenim sluhom, a ujedno i pregledanje videa u okolnostima kada zvuk mora da bude utišan.
Biznis nalozi na Instagramu dobijaju online shop
Instagram postaje i mesto za direktnu kupovinu, što je možda i najvažnija novost za svaki biznis čiji su klijenti ili kupci prisutni na Instagramu. Instagram shop još uvek prolazi određena testiranja, ali ovaj apdejt svakako stiže u pravo vreme, budući da trenutna situacija u svetu podstiče kupovinu preko interneta umesto fizičkih odlazaka u šoping.
U navigaciji korisnika uskoro će se pojaviti opcija za kupovinu, a zainteresovani će moći da pretražuju kategorije kao što su odeća, aksesoari, kozmetika, pa čak i putovanja.
Ni u okviru Instagram Shop-a neće izostati Suggested for you sadržaj. Celokupan apdejt najavljen je još u maju, ali korisnici morati još malo da sačekaju na ovu mogućnost jer je IG shopping trenutno dostupan samo za neke profile.
Prilagođavanje Instagram ikonice prema želji korisnika
Povodom 10. godišnjice postojanja Instagrama uvedene su razne nove opcije od kojih je mogućnost promene IG ikonice izazvala možda i najveću pažnju. Naime, korisnici sada mogu da biraju kako će izgledati njihova Instagram ikonica, a izbor podrazumeva klasičnu, retro i druge varijante.
Ova promena je naročito obradovala sve one korisnike koji su na Instagramu prisutni od njegovih početaka, kada je aplikacija imala braon retro ikonicu sa crvenim u žutim detaljima koja je mnogima ostala i omiljeni IG simbol.
Instagram DM i Facebook Messenger povezuju kontakte
Ukoliko ovih dana uđete na Instagram i kliknete na “update”, dobićete mogućnost da putem DM-a na IG-u komunicirate i sa svojim kontaktima na Messenger-u. Ovaj korak je bio prilično predvidiv i očekivan budući da je Instagram pod okriljem Facebook-a, pa je integracija dve aplikacije došla kao potpuno prirodan potez.
Iako nisu svi korisnici sa oduševljenjem dočekali ovu promenu, činjenica je da će komunikacija postati lakša, brža i praktičnija, naročito ukoliko na ovim društvenim mrežama vodite i svoj biznis.
Iako je reč o sjajnim mogućnostima, postavlja se pitanje dokle će da ide integracija Facebook-a i Instagrama i u kojoj meri će ove dve mreže ostati razdvojene. Korisnici su mnogim od najnovijih apdejtova poptuno oduševljeni, mada postoje i oni koji “spajaju nespojivo”; kako mnogi od njih tvrde, misleći na DM i Messenger na primer.
Kakvi su vaši stavovi po pitanju ovih promena i da li ste već apdejtovali svoj Instagram?