• Početna / Internet marketing / Kako pisati blog…

Kako pisati blog i zašto vam je on potreban?

Jedna od odlika kvalitetnih sajtova koji pružaju najbolje korisničko iskustvo su i blog sekcije. Pored celokupne ponude na jednom sajtu, blog ili kako ga još nazivaju – magazin sekcija, može delovati suvišno. Međutim, praksa je pokazala da je upravo blog vrlo često generator najvećeg dela poseta na sajtu. Kako?

Teško je uniformisati blogove i odrediti konkretna pravila kojima svaki od njih treba da odgovara. Ipak je reč o tekstovima/pričama koje u velikoj meri zavise od teme, inspiracije onog ko piše, ali i njegovog talenta za pisanje.

Ipak, postoji nešto što bi se moglo nazvati univerzalnom formulom uspešnog bloga, koja će svakoj vašoj priči pružiti posebnu vrednost i kao rezultat toga – dovesti više posetilaca na vaš sajt.

Predstavite svoj proizvod kao rešenje nekog problema

Glavna svrha bloga jeste da predstavi vaš proizvod i ubedi kupca da je on najbolje rešenje za određeni problem, ali tako da pruži realnu vrednost čitaocu u vidu saveta ili priručnika, koji će mu zaista pomoći da reši neki problem. 

Za razliku od ostatka sadržaja na sajtu gde je fokus na proizvodu i njegovim karakteristika, u okviru bloga akcenat se stavlja na problem ili situaciju u kojoj se čitalac nalazi, pri čemu se vrlo nenapadno i prirodno sugeriše na rešenje koje uključuje upravo vaš proizvod ili uslugu. 

Zato je važno da blog sekciju popunite temama koje zaista jesu relevantne za vaše poslovanje, i u okviru kojih je smisleno da ponudite svoj proizvod kao rešenje.

Pozabavite se SEO – optimizacijom ključnih reči za pretraživače

Deo formule uspešnog bloga je i SEO optimizacija koja, kao što joj naziv kaže, optimizuje sadržaj za internet pretraživač i tako ga čini vidljivijim u rezultatima pretrage.

Za dobru optimizaciju je važno istraživanje ključnih reči koje se najčešće pretražuju u kontekstu određene teme, problema ili proizvoda, kao i njihova implementacija u tekst.

Važna je i optimizacija vizuelnih elemenata u okviru bloga, linkovi koji su postavljeni u samom tekstu, kao i struktura bloga koja treba da prati određena pravila SEO optimizacije.

SEO je kompleksno polje koje uključuje niz pravila, a što ih više implementirate kako u okviru bloga, tako i čitavog sajta, on će biti vidljiviji vašim potencijalnim klijentima ili kupcima.

Negujte određeni stil pisanja i pozivajte se na proverene izvore

Kvalitetna blog sekcija sadrži određene elemente koji su uniformisani, a to podrazumeva ton i stil pisanja, font, određenu paletu boja koja se koristi za vizuelne elemente, kao i strukturu svake blog stranice koje bi trebalo da izgledaju približno isto.

To je jedan od načina da vaši blogovi postanu prepoznatljivi među čitaocima, a ono što dodatno može da ih privuče su korisni podaci, statistike i konkretni koraci u rešavanju nekog problema.

Ukoliko navodite konkretne podatke iz nekih istraživanja, navedite i izvore i potrudite se da oni budu relevantni i pouzdani.

Obratite pažnju na vizuelne elemente blog postova

Koliko ste puta odustali od čitanja nekog teksta na internetu samo zato što nema fotografije niti bilo kakve vizuelne elemente? Niko ne voli previše slova i crno-belu “atmosferu” na internetu.

Potrudite se da svoj blog upotpunite fotografijama koje lepo ilustruju ono o čemu pišete ili korisnim infograficima koji pružaju dodatne informacije u odnosu na blog. Birajte paletu boja koje na oko deluju umirujuće i prijatno, jer je blog nešto što zahteva dugotrajniju pažnju čitalaca.

Kreirajte zanimljive naslove i dinamičan sadržaj

Za kraj smo ostavili verovatno najkorisniji savet za pisanje bloga. Kada planirate pisanje bloga imajte u vidu da je naslov taj koji presudno utiče na njegov uspeh. Kvalitetan naslov je 90% vašeg posla i u njegovo smišljanje vredi uložiti vreme.

Naslov je taj koji treba da zainteresuje čitaoca da odvoji svojih 5, 10 ili više minuta na čitanje, a zadržati nečiju pažnju na internetu tako dugo, izuzetno je teško i zahtevno. 

Zato se fokusirajte na konkretne naslove koji jasno daju do znanja da će čitalac saznati nešto što mu je korisno ukoliko se zadrži i pročita tekst do kraja.

U praksi se pokazalo da najbolje prolaze naslovi koji počinju sa “Kako da…”, “5 načina da…” ili “Vodič za…” gde se daje do znanja da tekst predstavlja odgovor na neko složeno pitanje, detaljan uvid u neki proces ili konkretne korake u rešavanju određenog problema. 

Važno je takođe da napravite dinamičnu strukturu teksta tako što ćete ga podeliti u smislene celine razdvojene jasnim, logički raspoređenim podnaslovima, jer preveliki pasusi bez podnaslova definitivno ne drže pažnju.

Podnaslovi takođe treba da predstavljaju jasan sažetak onoga što se nalazi u pasusu ispod, a idealo je da staju u jedan red. 

Pisanje bloga vam pruža mogućnost da klijente privučete i na nešto kreativniji način, što je naročito važno u današnje vreme kada su razni vidovi reklama i promocija usluga i proizvoda počeli da liče jedni na druge.

Blog je odličan način da poverenje klijenata podignete na viši nivo, a da im pri tom pružite i realnu vrednost u vidu saveta ili preporuke.