Digitalni marketing u Fashion industriji

Digitalni marketing u Fashion industriji

Digitalni marketing kao i modni trendovi se menjaju iz meseca u mesec.

Praćenje trendova može postavljati izazov za brendove koji od početka posluju ‘’offline’’, jer nisu poznati kupcima u virtualnom svetu. Kako poslednjih godina sve više živimo u tom virtuelnom svetu, ovaj tip marketinga igra sve veću ulogu kao posrednik između kupaca i fashion brendova, butika.

Digitalni marketing se u modnoj industriji koristi za:

Promociju proizvoda putem društvenih mreža

Modna industrija koristi društvene mreže (Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest) za promociju svojih kolekcija preko slika, videa, reels-a, reklama, saradnja sa influenserima.

Komunikacija putem društvenih mreža dovodi do toga da se brend približi kupcima i na neki način stvori ideju o dostupnost artikla i aktivira momentalnu želju za tim artiklom.

Jednostavnost shoppinga preko interneta je jedan od razloga zašto je sve veća prodaja preko društvenih mreža i zašto je sve više online prodavnica naročito muške i ženske brendirane i ne brendirane garderobe.

Stvaranje brenda i prepoznatljivost

Pomoću digitalnog marketinga modni brednovi mogu da povećaju prepoznatiljivost brenda jer za relativno mali budžet za vas može da čuje veliki broj ljudi. Pomoću oglasa možete da promovišete veliki broj proizvoda direktno vašoj ciljnoj grupi. 

Sve to može pomoći da se brend izdvoji od konkurencije.

Saradnja sa influenserima je jedan od najpopularnijih načina u komunikaciji sa kupcima.
Ukoliko se izabere pravi influenser, to može dovesti do povećanje prodaje i posete na vašem profilu. 

Influensere delimo na mikro i makro influensere.

Mikro influensere su osobe sa relativno malim brojem pratioca, ali sa visokim stepenom influensa na svoju publiku. Publika ih smatra iskrenijim i veruju u njihovim preporukama.

Makro influensere su osobe sa velikim brojem pratiocima, i to su obično poznate osobe ili influensere koje kreiraju često viralne sadržaje. Često su kontaktirani od strane velkih brendova u cilju promovisanje kampanja.

Modna industrija često koristi oba tipa influensera, makro za ciljanje specifične publike, makro za širenje brenda i povećanje prepoznatljivosti.

Na koje načine digitalni marketing može da poveća prodaju?

Ako imate online prodavnicu prodaja će biti jednostavnija.

Ukoliko nemate, većina oglasa se fokusira na to da vas kupci kontaktiraju putem poruka i onda kroz direktnu interakciju sa kupcima zaključujete prodaju.

Ovaj tip prodaje je najinteresantniji grupama kupaca koji se još nisu potpuno oslobodili za kupovinu na internetu pa im ta dodatna komunikacija uliva poverenje. Takođe pomaže zaključenju kupovine jer im odmah odgovarate i na dodatna pitanja koja su imali pre nego su se odlučili na kupovinu.

Često i na vreme odgovaranje na komentarima i poruke pomaže u građenju poverenje između kupaca i prodavaca.

Osećaj pripadnosti je ono što vraća kupce iznova.

lisca oglašavanje na društvenim mrežama

Ciljno reklamiranje specifičnim grupama kroz oglašavanje na društvenim mrežama i Google platformi.

Facebook i Instagram oglašavanje nam dozvoljava da kroz interese koriste demografske karakteristike, interese, način kupovine kako bismo privukli određene grupe kupaca. Na taj način ciljno predstavljamo brend, a najčešće baš pojedinačne artikle kupcima za koji mislimo da je najverovatnije da bi taj artikal kupili.

Sa druge strane Google oglase koristimo da bismo dočekali kupce koji pretražuju artikal iz neke grupe kako bismo im ponudili neki

iz naše ponude koji pripada kategoriji koju pretražuju.

Email kampanje i druge oblike komunikacije

Odličan oblik komunikacije sa već postojećim kupcima je i preko email-a, a to je čuveni Newsletter

Newsletter kampanje neguju odnos sa postojećim kupcima, javljaju im ako žele kada su u toku neke akcije, posebne promocije, kada izađe nešto novo u ponudi.

Možemo se složiti da sa pojavom digitalnog marketinga i društvene mreže, kupci mnogo više i mnogo lakše prate modne trendove, a kupovina se odvija bez odlaska i obilaska bezbroj radnji.

Pomoću digitalnog marketinga modna industrija može svoje kampanje i artikle plasira usmereno i ciljano i sve to sa KONTROLISANIM budžetom SA MERLJIVIM REZULTATIMA.

Prava kombinacija svih alata koje nudi digitalni marketing, pažljivo postavljenih i strateški planiranih zasigurno će dovesti do željenih rezultata.

Ako ste spremni da svoj Fashion biznis odvedete na viši nivo, zakažite besplatne konsultacije još danas >>