Koje su razlike između TikTok i Reels videa?

Već duže vreme čini nam se da svi pričaju samo o TikTok-u i Reels videima. TikTok zaista jeste doživeo veliki BUM u prethodne dve godine, a posebno 2021. i dostigao milijardu aktivnih korisnika mesečno. Instagram je nekako morao da prati ovaj trend kako ne bi gubio korisnike i predstavio – REELS video.

Ipak, iako deluje da imaju mnogo sličnosti, ova dva video formata se po mnogo čemu i razlikuju. Sigurno se pitate koji je od njih bolji za predstavljanje vašeg brenda ili proizvoda/usluge postojećoj i novoj publici. Zato smo uradili poređenje TikTok i Reels videa, koje verujemo da će vam bar malo olakšati odluku 🙂

TikTok VS Reels – dužina trajanja videa

Maksimalna dužina videa trenutno je na TikTok-u 3 minuta snimanja ili 10 minuta ako ubacujete gotov video. Instagram Reels video sada u avgustu 2022 produžen na 15 minuta. Kažemo trenutno, jer je donedavno TikTok-ova maksimalna dužina videa bila 15 sekundi, dok je Reels mogao da traje najduže 60 sekundi.

Iako TikTok-ova vremenska “sloboda” favorizuje duži materijal, Reels vam i dalje omogućava da budete kreativni. Činjenica je da nam je svima pažnju sve teže zaokupirati, a i da je sve manje posvećujemo sadržajima koje čitamo, slušamo, pa i gledamo. Tako da, za većinu informacija koje želite da podelite sa svojim pratiocima i publikom 60 sekundi može biti sasvim dovoljno.

 

TikTok vs Reels – muzika i audio sadržaj

Muzika je jedna od najznačajnijih razlika među platformama. Pre svega zbog toga što Instagram nije prvenstveno aplikacija zasnovana na muzici. On je od samog starta ima dosta stroga pravila u vezi sa autorskim pravima. S druge strane na TikToku postoji apsolutna sloboda da se koristi pravima zaštićena muzika. Zbog toga, iako Reels ima veliki izbor pesama i audio opcija, u poređenju sa TikTokom – ipak ih je malo. I zato se dosta audio zapisa prenosi iz TikToka, odnosno snimaju se video zapisi u TikTok aplikaciji a potom objavljuju na Instagramu.

Druga značajna razlika je ta što poslovni profili na Instagram Reels-u sada ne mogu da koriste muziku Instagrama. To znači da se video i audio sadržaj na njemu mora napraviti nezavisno od Instagrama da bi mogao da se objavi kao Reels sa muzikom koju vi želite.

U ovom slučaju prednjači TikTok čiji muzički izbor je zaista velik i ne odnosi se samo na aktuelne pop muzičke numere. Ova platforma daje korisnicima priliku da stvaraju i svoju muziku koju kasnije i drugi mogu da koriste.

Reels vs TikTok – editovanje videa

I editovanje videa je nešto u čemu trenutno TikTok prednjači. Brojni trendovi zastupljeni među videima i sadržajem na mreži vrlo često potiču baš od specifičnih video efekata. Reels za sada nudi samo filtere koji se koriste i u Instagram pričama. U poređenju sa TikTok-om nemaju mnogo efekta, u smislu da će vaš video biti viralniji ili da će vas povezati sa drugima koji koriste isti filter.

Dodatna prednost koju TikTok ovde ima jeste opcija omekšavanja (softening) jednostavnim klikom na ekran, tj. na video. Pored toga TikTok omogućava da u jednom videu koristite više filtera, na svakom segmentu videa drugačiji ako tako želite. Na Reels video, sa druge strane, ograničeni ste samo na jedan filter na ceo video iz ponuđene galerije.

Još nešto što ih sad razlikuje je žig koji video sadržaji na Tiktoku automatski dobijaju i zajedno sa njim se i čuvaju na vašem uređaju. Reels ovo još uvek nema, ali je nedavno uveo opciju da se Reels video može sačuvati, ako želite, i na vašem telefonu.

Reels vs TikTok – plaćena promocija i analitika

Analitika za Reels postoji ali kako se algoritam često menja. Još uvek se ne mogu izvesti konkretni zaključci o efektima Reels videima, kao što je moguće za TikTok. TikTok daje mnogo više informacija o vašim pratiocima i kompleksnije statističke podatke. Uvedena je nedavno i opcija da možete da vidite ko vam je posetio profil preko videa.

Što se tiče reklama, TikTok uključuje i reklame i sponzorisan sadržaj. U ovom slučaju, prednost ipak odnosi Reels jer korisnicima ne “iskaču” reklame. Svakako, ova opcija kod TikToka veća je prednost za influensere. Druga mogućnost koju ima TikTok je pravljenje dueta, tj. odgovor na video svojom verzijom videa, što će korisnika spojiti sa drugim korisnik, ili brendom i povećati vidljivost oba videa. Treća prednost je plaćanje i slanje donacija putem TikTok platforme, tokom trajanja live-a. Na Instagramu, na Reels videima influenseri i korisnici mogu da dodaju tag kako bi pratiocima dali do znanja da je u pitanju sponzorisan sadržaj. Ovde se svakako očekuju promene, jer je već uveden program Reels Play Bonusa, koji znači zaradu kroz snimanje Reels-a.

Ako se pitate na kojoj platformi biti prisutan i gde predstaviti svoj brend kroz video sadržaje – odgovor je – probajte obe! Bez obzira na sličnosti i razlike, ovo su dva trenutno najaktuelnija trenda i društvene mreže.

TikTok u mnogo čemu prednjači, ali i jeste stvoren samo za kratke video sadržaje. S druge strane, Reels je vrlo dobar odgovor Instagrama i opcija koja vam pruža mogućnost da dođete do šire publike, proširite svoj uticaj i na kreativan način predstavite svoje proizvode i usluge. Iskoristite opciju da povežete svoje profile na ove dve mreže i da delite TikTok videe i kroz Reels.

Kao i za sve druge metode oglašavanja i povezivanja sa publikom – morate početi od definisanja svoje ciljne grupe i toga gde se ona u najvećem broju nalazi.