TikTok – Najbrže rastuća mreža 2021. Godine
TikTok više nije šala
Najviše preuzimana aplikacija na Svetu u 2020. godini je nesumnjivo TikTok i to je jedina od 5 prvih aplikacija na svetu koja nije u vlasništvu Marka Zukemberga.
Naime, na ovoj listi se odmah iza TikTok-a i Facebook-a nalaze WhatsApp, Instagram i FB messenger.
Zvanične podatke o broju preuzimanja za liste Top 5 najpopularnijih aplikacija nije objavio japanski Nikkei već Ap Ani. Na osnovu preuzimanja iz Google Play Store i Apple Store prodavnica je izračunata popularnost.
TikTok mreža nastala je još 2017. godine u Kini, dok je u Evropu i ostatak sveta stigla u avgustu 2018. Godine. U početku ju je koristila mlađa publika, dok je danas više od 50% profila sa starosnom grupom od 25+ godina.
Cilj aplikacije je postavljanje što zabavnijih klipova do 15, 60 ili 180 sekundi. Još uvek je organski reach veoma bitan kao i hashtagovi koji mogu poboljšati vaš reach na više desetina hiljada pregleda. Aplikacija je oslonjena na zabavu i kreativnost– ako ih imate ili znate da ih iskažete imaćete puno pratilaca. Prema statistici osobe provede malo manje od sat vremena dnevno na ovoj društvenoj mreži čiji je glavni konkurent, složićete se YouTube.
Kako radi algoritam TikToka
Za razliku od drugih društvenih mreža, TikTok aplikacija ne podrazumeva neophodno praćenje nekih profila, stranica da bi pratili njihov sadržaj, već će se on prikazivati vama ukoliko ste za njih iskazali interesovanje.
Algoritam TikToka radi tak da prilikom uploada TikTok video-sadržaja na platformu, video će se na samom početku prikazivati malom broju ljudi. Međutim, sa rastom interesovanja i većom interakcijom korisnika (u vidu dopadanja, komentarisanja, deljenja ili preuzimanja) povećava se i frekvencija prikaza TikTok video-sadržaja upravo korisnicima koji i ne prate taj profil.
Kada se neka društvena mreža toliko brzo razvija kao TikTok teško je postati relevantan.
Ne postoji magični štapić koji će vaš profil i same objave lansirati ,,na mesec,, ali postoje neke smernice koje vam predlažemo:
- Budite originalni
- Pravite što kraće ali dinamičnije videe
- Uvek stavljajte odgovarajuće Hashtag-ove
- Ne postoji najbolje vreme postavljanja snimka kao kod drugih mreža
- Uštogljenost ne prolazi
- Nemojte stavljati logo svog biznisa
TikTok korisnicima uskoro omogućava novu funkciju TikTok Story. Ona je poput Story-a na Facebook, Instagram i Snapchat platformama.
Mnogi razmišljaju kako da zarade od svojih kratkih video priloga na TikToku. Za jednu prosečnu platu potrebno je da korisnici skupe desetinu miliona pregleda.
Koliko je potrebno pregleda za zaradu prosečne godišnje plate na ovoj mreži u 44 evropske zemlje istraživala je kompanija Cashfloat, odnosno obradila prikupljene podatke kompanije Lick.co.
Da bi se u Srbiji godišnje zaradilo 6.744 evra ili 562 evra mesečno potrebno je 21.692.943 TikTok pregleda. Na dnevnom nivou potrebno je oko 60 hiljada pregleda.
Neophodno je da imate 10.000 potvrđenih realnih pratilaca i u poslednjih 30 dana i minimalno isti broj jedinstvenih pregleda kako biste se kvalifikovali za TikTok Creator Fund.
Lihtenštajn je u Evropi na prvom mestu po zaradi, dok je Srbija zauzela 33. mesto.
Zanimljivost o Tiktoku:
Američki predsednik Donald Tramp je zabranio upotrebu TikTok-a u Americi. Njegova administracija je tvrdila da TikTok predstavlja rizik po nacionalnu sigurnost, jer je kineska vlada imala pristup svojim korisničkim podacima, što je kompanija TikTok više puta demantovala. Otkako je u januaru ove godine Džo Bajden postao predsednik SAD, povukao je Trampovu izvršnu naredbu.
Ukoliko već niste na TikTok-u, vreme je da snimite svoj prvi video, pustite mašti na volju ili jednostavno snimite ono što najbolje radite- kuvajte, pevajte, snimite video Excell triku na primer, o prirodi, životinjama…