Clubhouse – nova hit društvena mreža
TikTok je dugo bio najveći BUM koji se desio u svetu društvenih mreža, a onda…
Onda se pojavila nova društvena mreža tj aplikacija o kojoj svi pričaju – CLUBHOUSE. 👋
Clubhouse app nastala je u SAD-u i prvi put je predstavljena javnosti u martu 2020. Tada je bila dostupna samo korisnicima IOS uređaja samo u ovoj zemlji. Iako se ova nova društvena mreža pojavila baš u vreme kad je ovakav tip aplikacije bio višestruko koristan i poželjan, u maju prošle godine imala je svega 1.500 korisnika.
Ipak, zahvaljujući pojavljivanju nekih uticajnih i svetski poznatih ljudi u Clubhouse-u (kao što je Elon Musk – najbogatiji čovek na svetu ili Mark Zukerberg – vlasnik Facebook-a) početkom ove godine ili možda zahvaljujući i lansiranju verzije za Android uređaje početkom maja 2021, ova aplikacija sada broji preko 10 miliona korisnika.
Sigurno se pitate o kakvoj društvenoj mreži se tačno radi.
Ako bismo vam rekli da zamislite aplikaciju koja vam omogućava da slušate i učestvujete u live razgovorima drugih, uglavnom nepoznatih, ljudi, sigurno bi vam zvučalo previše čudno. Ali, upravo to je suština Clubhouse-a. Može se reći da bi nešto najsličnije ovome bile live twitter diskusije. Međutim, kako su u Clubhouse-u zaista prisutne poznate ličnosti, eminentni stručnjaci iz različitih oblasti, ali i veliki broj ljudi iz različitih delova sveta koji žele da podele svoja mišljenja i/ili znanja može se zamisliti i kao spoj LinkedIn-a, podkasta i Twitter-a.
Clubhouse-u nema ni teksta, ni videa, već samo audio.
Najveća vrednost ove aplikacije je što korisnici mogu da učestvuju aktivno u razgovorima i diskusijama na različite teme. Ili mogu samo da slušaju razgovore najvećih stručnjaka na svetu o raznim temama. Ono što je specifično je da se sve dešava u realnom vremenu i da ne možete da snimate sadržaj.
Sada se već pitate “I, kako mogu da se ulogujem u Clubhouse?”
Pre svega, važno da znate je da nije lako postati korisnik ove aplikacije. I da su se, naravno, već pojavili lažni sajtovi za logovanje ili odobravanje pristupa novim korisnicima. Da biste se pridružili razgovorima u Clubhouse-u potrebna vam je pozivnica od postojećeg korisnika. Svaki novi korisnik ima pravo da pozove još dva, a sa periodom korišćenja aplikacije i taj broj se povećava. Ako niko od vaših prijatelja ili poznanika još uvek nije korisnik, možete kupiti pozivnicu na e-Bayu ili isprobati lančanu pozivnicu “plati pa prosledi”, ali budite oprezni zbog prevara.
Kada konačno dobijete pristup, aplikacija nudi bezbroj različitih tema koje možete pratiti, od sporta i tehnologije, do spiritualnih tema, meditacije, ishrane ili svetskih (poslovnih) afera. U svakom segmentu pronaći ćete ljude koje zanima ista stvar i koje možete pratiti. Što više tema i ljudi pratite, veća je verovatnoća da ćete dobiti predloge za sobu koja odgovara vašim željama.
Šta je sad “soba” u Clubhouse-u?
Korisnici u Clubhouse-u komuniciraju u glasovnim čet sobama koje primaju do 5.000 ljudi. Ovo ograničenje za 5K osoba može se isključiti, ali samo prema odluci Clubhouse-a. Sve sobe za razgovore se pojavljuju i nestaju, kako ih ljudi pokreću ili ukidaju. Takođe su podeljene na osnovu različitih nivoa privatnosti. Postoje “otvorene sobe“ u koje se može uključitii bilo ko u Clubhouse-u i “društvene sobe“. U “društvene sobe” mogu da pristupe samo korisnici koje prate moderatori sobe, što znači da treba da dobiju poziv od moderatora da se pridruže. Prilikom kreiranja sobe su podrazumevano podešene kao otvorene sobe.
U njima nema profesionalne montaže, nema zvučnih efekata, pa je i ton razgovora fleksibilan. Jedna soba može biti za opušten, jedan-na-jedan razgovor između prijatelja, dok je druga za formalniji intervju u stilu talk-show-a, treća je za veliku grupnu diskusiju ili možda za muzičku sesiju. Unutar sobe postoje tri odeljka: “pozornica“, “oni koje prati moderator“ i “ostali u sobi”.
Šta znači moderator u Clubhouse sobi?
Kada korisnik kreira sobu, dodeljuje mu se uloga moderatora što znači da može da pozove korisnike na binu, utišava korisnike i ukloni zvučnike sa bine. Moderatora ćete prepoznati po zelenoj zvezdici koja se pojavljuje pored imena korisnika. Kada se drugi korisnik pridruži sobi, dodeljuje mu se uloga „slušaoca“ i on ne može sam sebe da uključi u razgovor tj. da se “unmutuje”.
Slušaoci mogu obavestiti moderatore o svojoj nameri da se pridruže sceni i govore klikom na ikonicu podignute ruke. Oni koji su pozvani na scenu postaju „govornici“ i stiču mogućnost da se ponovo sami uključe u razgovor kad žele. Iz sobe se može izaći uz pomoć dugmeta „tiho napusti“ ili emoji znaka za mir (peace sign). Jedino što drugi korisnici mogu videti je vaša profilna slika i ime koje ste izabrali.
Da li je razgovore moguće slušati i kasnije?
Iako podseća na podcast platformu, u Clubhouse-u se razgovori ne snimaju, niti se čuvaju za buduće slušaoce.
Prema pravilima aplikacije, zabranjeno je snimanje, prepisivanje, reprodukovanje ili deljenje razgovora bez izričite dozvole. Ali kako nam nove tehnologije svašta omogućavaju, tako i korisnici ipak pronalaze načine da razgovore snime ili reprodukuju. Zvanično, ipak, Clubhouse snima razgovore dok se dešavaju i zadržava ih samo ukoliko neko u toku trajanja razgovora uloži žalbu na sadržaj odnosno temu određene “sobe”. Ako tokom razgovora niko ne prijavi incident, Clubhouse kaže da se snimak briše čim moderator završi diskusiju. Međutim u nekim zemljama, kao što su Egipat, Oman, Jordan i Kina pristup aplikaciji je blokiran ili je potpuno zabranjeno korišćenje.
Ako vam sve ovo zvuči zanimljivo i tražili ste mesto gde možete da podelite svoja znanja i interesovanja ili saznate nešto korisno od drugih ljudi, sad znate kako da se priključite Cluhouse-u. Uz to, ne morate da gledate u ekran i kameru dok razgovarate, razmišljate kako izgledate i sekirate se oko toga šta ste rekli. A, ako shvatite da to nije za vas i ne želite više da učestvujete u diskusijama i razgovorima, Clubhouse je moguće lako napustiti. U podešavanjima jednostavno deaktivirajte svoj nalog.
Pa, da li ćete i vi dati šansu CLUBHOUSE-u?
Ako vam je potrebna pomoć oko odabira i uređivanja vaših biznis profila na društvenim mrežama, budite slobodni da nas kontaktirate, konsultacije su i uvek će biti besplatne.